به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از روز پنجشنبه تا یکشنبه آینده (دوم تا پنجم آذرماه) به دلیل سکون جوی احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان وجود دارد.

بنا بر این اطلاعیه، سکون جوی در کلان‌شهر اصفهان، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، لنجان، مناطق صنعتی اصفهان، فلاورجان، کوهپایه، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه و نجف آباد به افزایش انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان و کم شدن شعاع دید منجر خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه بر لزوم مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید و به شهروندان توصیه کرده است که طی این مدت از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر