مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هنرستان بین المللی با هدف اجرای سیاست‌های برون مرزی در ایجاد روابط سازنده و گسترش دانش ایرانی در جهان در شهرستان بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌اله صفری ظهر یکشنبه در نشست تخصصی مدیران کل و معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش ۱۳ استان مرزی اظهار کرد: در راستای طرح دیپلماسی مهارتی وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت استان جوار کشور همسایه جمهوری آذربایجان در شهرستان مرزی بیله سوار، هنرستان تاسیس خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل نیز به مانند سایر استان‌های مرزی در نظر دارد با اجرای طرح مذکور و ایجاد هنرستان بین المللی در شهرستان مرزی بیله سوار زمینه‌های ارتباط موثر و همچنین اجرای سیاست های برون مرزی در ایجاد روابط سازنده و گسترش دانش ایرانی در جهان، بویژه کشور همسایه (جمهوری آذربایجان) را فراهم آورده که این امر در نهایت توسعه آموزشی، اقتصادی را برای این استان ارمغان خواهد آورد.

صفری بیان کرد: در این راستا سعی داریم مشارکت سایر ظرفیت های استانی از قبیل دانشگاه فنی حرفه ای ، سازمان فنی و حرفه ای و… را با عنایت استاندار محترم جهت تحقق اهداف پیش بینی شده جلب نماییم.

وی ادامه داد: اجرای طرح دیپلماسی مهارتی که مطابق با راهکارهای مندرج در سند تحول بنیادین می باشد، همواره فرصت های مناسبی از قبیل اشتغال آفرینی، تبادل علمی و مهارتی بصورت بلند مدت و… را برای استان بویژه منطقه مغان خواهد داشت.

انتهای پیام/