به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضوان باقلاچی عصر یکشنبه در دومین ویژه برنامه «از تبار قلم» در تالار بیضای اردبیلی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استان اردبیل در یک حرکت ارزشمند برنامه «از تبار قلم» را با هدف معرفی چهره‌های نویسندگی و تاریخ محلی آغاز کرده که تداوم این اقدام مبارک می‌تواند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضوان باقلاچی عصر یکشنبه در دومین ویژه برنامه «از تبار قلم» در تالار بیضای اردبیلی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استان اردبیل در یک حرکت ارزشمند برنامه «از تبار قلم» را با هدف معرفی چهره‌های نویسندگی و تاریخ محلی آغاز کرده که تداوم این اقدام مبارک می‌تواند به توسعه فرهنگ کتابخوانی و تقویت نظام مطالعه کمک کند.

وی تصریح کرد: در این برنامه سعی شد تا آثار «رحمان شاه محمد اردبیلی» به عنوان نویسنده ارزشمند این دیار مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از زوایای مختلف این حرکت ارزشمند و وزین در عرصه کتاب و نویسندگی او مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا با حمایت از چنین رویدادهایی در اردبیل، نویسندگان و پژوهشگران را بدون هیچ‌گونه تعصب خاص مورد حمایت قرار دهیم چرا که بر این باوریم که روحیه آزاداندیشی و حریت در قلم زمینه ایجاد تحول را در تمام عرصه‌های دیگر مهیا خواهد کرد.

باقلاچی از نویسندگان استان در سالگرد هفته اردبیل خواست تا قدمت و پیشینه تاریخی اردبیل را مبنای قلم‌فرسایی خود قرار داده و سعی کنند به تاریخ‌نگاری محلی و منطقه‌ای کمکی جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گرامیداشت هفته اردبیل رونمایی‌های متعددی از آثار ارزشمند نویسندگان استان انجام خواهد شد و سعی ما بر این خواهد بود تا در این هفته بیش از گذشته زوایای هویتی این دیار را معرفی کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: با حمایت از انجمن‌ها و مجموعه‌های غیردولتی سعی می‌کنیم تا در حد وسع و توان پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم تا نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بتوانند مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع