به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حمیده فتحیان پیش از ظهر شنبه در آئین عزاداری دهه اول محرم در جمع بانوان طلاب این واحد حوزوی اظهار کرد: عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) دارای آداب خاصی است که برای برپایی مجالس باشکوه عزاداری نباید به هر چیزی متوسل شد تا […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حمیده فتحیان پیش از ظهر شنبه در آئین عزاداری دهه اول محرم در جمع بانوان طلاب این واحد حوزوی اظهار کرد: عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) دارای آداب خاصی است که برای برپایی مجالس باشکوه عزاداری نباید به هر چیزی متوسل شد تا از ارزش و عظمت نهضت حسینی کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حق‌الله و حق‌الناس شرط اولیه قیام سیدالشهدا (ع) است بنابراین باید با سنجیدن تمام جوانب از جمله توجه به اوقات شرعی فریضه نماز، مراعات احوال مریضان و مستمندان و موارد دیگر مجالس عزاداری برپا شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) نمین گفت: هدف از اقامه عزاداری باید شناساندن سیره و روش سیدالشهدا (ع) باشد و همچنین هیئت‌های عزاداری بایستی مرجعی برای نشر معارف اسلامی باشند نه اینکه هدفشان بزرگنمایی مجالس حسینی برای کسب مقام و منزلت دنیوی باشد.

فتحیان حضور امام حسین (ع) با اهل بیتش در میدان نبرد را بزرگترین سرمشق تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) با قصد و قربت الهی و با تمام قوا برای قیام و مبارزه علیه لشکر کفر در صحنه عاشورا حاضر شده بود.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: عزاداری برای سالار شهیدان افتخار و توفیقی بزرگ از سوی خداوند است که با معرفت و قصد قربت برای انسان حاصل می‌شود ضمن اینکه دل بریدن از تعلقات دنیوی و دل بستن به خالق یکتا نیز تنها با ایثار و از خودگذشتگی امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت عزاداری بر سالار شهیدان، گفت: بیداری و استقامت یک ملت در پرتو فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت اتفاق می‌افتد و نهضت حسینی راهی روشن و صریح برای بیداری جهان اسلام در مقابل هجمه‌های دشمنان و یزیدیان زمان است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر