به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نادر تقی زاده در همایش یک روزه تجلیل از شبانان، گله داران و عشایر استان اردبیل در اصلاندوز اظهار کرد: مشکلاتی که امروز جامعه عشایری با آن روبرو هستند شامل پراکندگی و سیال بودن جمعیت و ضعف زیرساخت‌های زندگی عشایر به ویژه در تأمین و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نادر تقی زاده در همایش یک روزه تجلیل از شبانان، گله داران و عشایر استان اردبیل در اصلاندوز اظهار کرد: مشکلاتی که امروز جامعه عشایری با آن روبرو هستند شامل پراکندگی و سیال بودن جمعیت و ضعف زیرساخت‌های زندگی عشایر به ویژه در تأمین و تدارک راه، آب، برق، آموزش، مخابرات، بهداشت و درمان، معیشت و خدمات عمومی است.

وی به پیر شدن جمعیت عشایری و عدم استمرار شغل دامداری توسط فرزندان اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه بالای تأمین سوخت و سایر مایحتاج زندگی نیز بر این دغدغه‌ها افزوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت تقویت بنیه‌های اقتصادی و معیشتی جامعه عشایر و افزایش سطح درآمد این جامعه مولد را یادآور شد و بیان کرد: در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز جامعه عشایر باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

تقی زاده کمک به ایجاد امنیت پایدار در مناطق محروم، دورافتاده و صعب العبور و مرزی را بسیار ضروری خواند و افزود: در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در کنار آموزش و بهره گیری از روش‌های نوین تقویت امنیت غذایی در کشور بسیار مهم است و جامعه عشایری سربازان واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

وی تنوع تولیدات جامعه عشایری را از محصولات لبنی و باغی گرفته تا صنایع دستی یادآور شد و افزود: با حمایت دولت و تأمین نهاده‌های مورد نیاز تلاش بر این است تا جامعه عشایری بتوانند به اهداف موردنظر دست یابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل شکل گیری تعاونی‌ها و تشکل‌ها را در حوزه عشایری برای تأمین نهاده‌ها و توزیع آرد مورد نیاز یادآور شد و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با همراهی سازمان عشایری تلاش می‌کنند تا اقدامات مناسب و هماهنگی را در این حوزه انجام دهند.

تقی زاده افزود: از ابتدای امسال با آزادسازی قیمت‌ها و مردمی سازی یارانه دسترسی به نهاده‌های دامی با مشکلاتی روبرو شد که دولت با اعطای تسهیلات مورد نیاز سعی کرد تا تولیدکنندگان را در بخش دام و طیور مورد حمایت قرار دهد.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی و بانک عامل دامدارکارت در اختیار جامعه مولد عشایری نیز قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع در این حوزه تأمین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در تأمین آرد عشایر کوچرو و ساکن با همکاری فرمانداری‌ها مشکلی نداریم و سعی بر تأمین به موقع آرد و تهیه نان برای رفع نیاز جامعه عشایری است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر