به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روزنامه رأی الیوم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص اقدام اخیر حزب الله لبنان در ساقط کردن یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور، منتشر کرد. حزب الله لبنان با ساقط کردن پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور قدرت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روزنامه رأی الیوم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص اقدام اخیر حزب الله لبنان در ساقط کردن یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور، منتشر کرد.

حزب الله لبنان با ساقط کردن پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور قدرت نظامی بالای خود را برای همگان به نمایش گذاشت بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلب خود آورده است: حزب الله لبنان روز پنجشنبه هفته گذشته موفق شد یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را در منطقه «وادی مریمین» واقع در یاطر در جنوب لبنان سرنگون کند. این اقدام حزب الله نشان داد که آسمان لبنان به روی هر نوع هواپیمایی که قصد تجاوز به آن را داشته باشد، کاملاً بسته است و عرصه برای مانور دشمن فراهم نیست.

عطوان در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: حتی خود صهیونیست‌ها نیز مجبور شدند که اذعان کنند پهپادشان در جنوب لبنان سرنگون شده است. این‌بار صهیونیست‌ها حتی نتوانستند مدعی سقوط پهپاد خود شوند، بلکه اعتراف کردند که این پهپاد، سرنگون شده است. با این حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد که تحقیقات پیرامون چرایی سرنگون شدن پهپاد مذکور به طور جدی آغاز شده است.

این تحلیلگر عرب زبان در ادامه عنوان کرده است: البته ستاد اطلاع رسانی جنگی مقاومت لبنان، تصاویر مربوط به سرنگون شدن پهپاد رژیم صهیونیستی را مستندسازی کرده است و صهیونیست‌ها اساساً نمی‌توانستند چنین چیزی را کتمان کنند.

در ادامه مطلب عطوان آمده است: سرنگونی پهپاد صهیونیستی با این دقت و تأثیر، شوک بزرگی برای فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. سرنگونی این پهپاد توانایی‌های دفاعی بسیار پیشرفته حزب‌الله را به نمایش گذاشت. البته این استراتژی دفاعی حزب‌الله تنها مربوط به پهپادها نیست و مقاومت حتی می‌تواند هواپیماهای اف ۱۶ رژیم صهیونیستی را نیز سرنگون کند.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران پیشرفت سریع توانمندی‌های نظامی حزب الله لبنان است در ادامه تأکید کرده است: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با نگرانی به پیشرفت سریع توانمندی‌های نظامی حزب‌الله در زمینه دفاعی و تهاجمی نگاه می‌کند. در همین زمینه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که پیشرفت‌های حزب‌الله ممکن است به تشدید اوضاع در جبهه شمالی منجر شود. واقعیت این است که این دستاوردهای نظامی در لبنان و نوارغزه پیامدهای فاجعه باری بر روحیه و افکار عمومی صهیونیست‌ها دارد.

وی افزود: اطلاعات دریافتی از جنوب لبنان نشان می‌دهد که پهپاد سرنگون شده صهیونیستی از نوع جدید و پیشرفته بوده و حزب‌الله موفق شد آن را سالم به زمین بنشاند. بنابراین، این پهپاد گنجینه‌ای از اطلاعات مهم را در اختیار حزب‌الله و همپیمانان آن قرار خواهد داد. پیشتر هم سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله تاکید کرده بود که اجازه نفوذ رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان را نخواهد داد. سید حسن نصرالله همه تهدیدات خود را عملی می‌کند و صهیونیست‌ها نیز به خوبی از این امر آگاه هستند.

انتهای پیام/

منبع