به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام الله صفری بعدازظهر دوشنبه در همایش هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی اظهار کرد: همه معلمان در تمامی پایه‌های تحصیلی علاوه بر وظیفه آموزشی که دارند باید نقش مربی تربیتی را در مدارس به خوبی ایفا کنند. وی خاطرنشان کرد: نهاد مقدس امور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام الله صفری بعدازظهر دوشنبه در همایش هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی اظهار کرد: همه معلمان در تمامی پایه‌های تحصیلی علاوه بر وظیفه آموزشی که دارند باید نقش مربی تربیتی را در مدارس به خوبی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهاد مقدس امور تربیتی با تدبیر امام راحل و به همت شهیدان رجایی و با هنر با هدف تربیت صحیح اسلامی تشکیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تربیت صحیح تربیتی است که رنگ و بوی اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: جوهر اصلی تربیت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

صفری نقش مربی در مدارس را شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان در تمامی زمینه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راستا باید تمامی معلمان در مدارس مربیان تربیتی را یاری کنند.

صفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین ادامه داد: آموزش و پرورش با وجود خیل عظیمی از مخاطبان بهترین ظرفیتی است که می‌توان از آن برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کرد.

وی از معلمان و مربیان تربیتی خواست؛ تا دستاوردهای انقلاب و ایران اسلامی را به دانش آموزان تبیین کنند تا دسیسه‌های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شود.

صفری با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد همزمان با هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در استان اردبیل اظهار کرد: دیدار با ائمه جمعه و امامان جماعت در شهرستان‌ها، شرکت دانش‌آموزان در نماز عبادی، سیاسی جمعه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در مدارس و همایش‌های تجلیل از مشاوران و مربیان تربیتی از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های فرهنگی در استان اردبیل از ابتدای سال تحصیلی جاری با محوریت کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در حال برگزاری است، تصریح کرد: امسال در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه یادواره‌های شهدا برگزاری می‌شود که تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه میزبان این یادواره‌ها بودند تا یاد و نام شهدا و ایثارگری‌های آنها در مدارس تداعی شود.

صفری راه‌اندازی کمیته فرهنگی و دانش‌آموزی کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل را یادآور شد و گفت: در راستای توسعه فضای سبز، امسال به نام شهدا سه هزار و ۴۰۰ نهال در مدارس استان توسط دانش‌آموزان و معلمان کاشته خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر