به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان مساکن نهضت ملی بازپرداخت ماهانه تسهیلات پرداخت شده با رقم‌های بالا است که خارج از توان کارگران، کارمندان و اقشار ضعیف جامعه است. وی تصریح کرد: ما با درک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان مساکن نهضت ملی بازپرداخت ماهانه تسهیلات پرداخت شده با رقم‌های بالا است که خارج از توان کارگران، کارمندان و اقشار ضعیف جامعه است.

وی تصریح کرد: ما با درک این مشکلات رایزنی‌هایی را با دستور رییس جمهور با بانک‌های عامل آغاز کردیم و امیدواریم بانک مرکزی تدبیری بیندیشد تا در کنار تقسیط پلکانی تسهیلات پرداخت شده، نرخ سود را تعدیل کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با دستور رییس جمهور و همت اعضای شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته ولی همچنان تلاش و رایزنی‌هایمان را انجام می‌دهیم تا در ماه‌های آینده نرخ سود بانکی تسهیلات پرداخت شده به این طرح کاهش پیدا کند.

بذرپاش در مورد رقم تسهیلات پرداختی بانک‌ها به متقاضیان نهضت ملی افزود: در شهرها این نرخ تسهیلات پرداختی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و در مسکن روستایی نیز قرار است پرداخت تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی تأمین مالی این پروژه‌ها را با همکاری شبکه بانکی و به صورت پیگیرانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعاً این حمایت بانک‌ها به رشد ساخت و ساز کمک می‌کند و طرح نهضت ملی مسکن با مطلوبیت به سرانجام خواهد رسید.

وزیر دولت سیزدهم اضافه کرد: در بحث روبناها نیز ساخت مجتمع‌های فرهنگی، مدرسه، مسجد، کلانتری و سایر مجموعه‌های خدماتی در دستور کار است که در شهرک‌ها و شهرهای جدید قطعاً این خدمات روبنایی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر