به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار علی کریمی فیروزجایی با اشاره به تعیبن و اعلام نرخ خرید تضمینی محصول گندم از سوی دولت، گفت: اعلام نرخ ۱۵ هزار تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری از سوی دولت جوابگوی نیاز کشاورزان نیست. نماینده مردم بابل در مجلس با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار علی کریمی فیروزجایی با اشاره به تعیبن و اعلام نرخ خرید تضمینی محصول گندم از سوی دولت، گفت: اعلام نرخ ۱۵ هزار تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری از سوی دولت جوابگوی نیاز کشاورزان نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به ناکافی بودن قیمت تضمینی اعلامی از سوی دولت، اظهار کرد: این قیمت در حالیست که قاچاق گندم تا مرز ۳۰ هزار تومان در هر کیلوگرم صورت می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با انتقاد از اعلام نرخ پایین خرید تضمینی محصول گندم، افزود: طبق قانون وظیفه بررسی و اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی با شورای اقتصاد است.

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: با توجه به تورم و هزینه بالای تولید محصولات کشاورزی، دولت باید سیاست‌های حمایتی در قبال زارعان را افزایش دهد.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در اعلام نرخ جدید خرید تضمینی محصول گندم، یادآور شد: نرخ خرید تضمینی باید هزینه‌های کشاورزان را پوشش دهد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: مجلس شورای اسلامی از ابزارهای قانونی برای حمایت از کشاورزان استفاده خواهد کرد. گندم محصول استراتژیک کشاورزی است و باید مشمول حمایت جدی دولت باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار