در حالی که بیش از یک ماه از عملیات برداشت گندم و تحویل آن به مراکز خرید گذشته، هنوز ریالی پول به حساب زارعان پرداخت نشده و این موضوع نارضایتی گندم‌کاران در شهرستان پارس آبادمغان را به همراه داشته است.

به گزارش آذرمغان، برداشت گندم از اوایل خردادماه امسال در پارس آبادمغان آغاز و همزمان هم خرید تضمینی این محصول توسط ۴۴ مرکز خرید که شامل، خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر مستقر در استان اردبیل راه اندازی شده بود، شروع شد.

تماس‌ها و پیام های رسیده به خبرنگار ما حاکی از آن است که علی رغم گذشت بیش از یک ماه از خرید تضمینی گندم هنوز مبلغی به حساب کشاورزان پارس آبادی واریز نشد و همین مسئله موجب ناراحتی و نارضایتی این قشر زحمت کش شده است و خیلی از این افراد نگران سررسید وام ها و بدهی های خود هستند.

با اینکه مسئولان در ابتدای فصل برداشت در مصاحبه‌های مختلف رسانه‌ای به گندم‌کاران قول پرداخت بهای محصولشان ظرف ۴۸ ساعت! و نهایتا ۱۰ تا ۱۵ روز پس از تحویل گندم به سیلوها و مراکز خرید داده بودند، اما این وعده محقق نشده و با گذشت زمان تاخیر در پرداخت‌ها افزایش یافته به نحوی که اکنون به بیش از ۳۰ روز رسیده است.

نارضایتی کشاورزان پارس آبادی در عدم دریافت مطالبات شان در حالی است که نایب رییس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران با انتقاد از افزایش زمان پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار کرد: پرداخت مطالبات گندمکاران به صورت نامتوازن انجام شده و در برخی استان های کشور تا بیش از ۹۰ درصد مطالبات پرداخت شده و در برخی دیگر این رقم کمتر از ۱۰ درصد است.

ایمانی افزود: مسئولان در ابتدای فصل برداشت در مصاحبه‌های مختلف رسانه‌ای به کشاورزان قول پرداخت بهای محصولشان در ۴۸ ساعت دادند، اما هیچگاه این قول محقق نشد و با گذشت زمان تاخیر در پرداخت‌ها افزایش یافت به نحوی که اکنون به بیش از ۲۰ روز رسیده است.

پرداخت نکردن به موقوع بهای خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل، بویژه کشاورزان پارس آبادی را در آورده و آنها را برای تأمین نهاده‌ها و سایر مخارج با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است و انتظار می رود تا مسئولان مرکزنشین اردبیل در خصوص توازن میزان پرداختی های مطالبات گندم کاران این استان شفاف سازی کنند.

عمده کشاورزان منطقه مغان که نیازمند پول گندم خود هستند از طبقه متوسط و فقیر جامعه بوده و درآمد و زندگیشان متکی به کشاورزی است و از دولت ، مسوولان و نماینده مردم شهرستان انتظار دارند تا نسبت به پیگیری پرداخت مطالبات شان اقدام جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : حامد صدیقی