به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر شنبه در جریان بازدید از مراحل مرمت و بازسازی بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: از سال آینده با مشارکت دستگاه‌های عمرانی و خدماتی این پروژه در قالب منظومه‌ای جامع اجرایی و عملیاتی می‌شود تا اهالی و گردشگران از این گنجینه عظیم تاریخی استفاده کنند. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر شنبه در جریان بازدید از مراحل مرمت و بازسازی بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: از سال آینده با مشارکت دستگاه‌های عمرانی و خدماتی این پروژه در قالب منظومه‌ای جامع اجرایی و عملیاتی می‌شود تا اهالی و گردشگران از این گنجینه عظیم تاریخی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مجموعه بازار تاریخی و سنتی اردبیل در تدارک زیرساخت‌ها مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته که شایسته است در کنار تأمین نیازمندی‌های ضروری بازار، پارکینگ، آتش‌نشانی و ایستگاه پلیس برای بازار تعبیه شود.

استاندار اردبیل ضرورت بازگشایی محوطه پیرامونی بازار به ویژه احیای کاروانسراها و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی را برای حضور راحت مردم در بازار با هدف خرید گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا این پروژه به شکل مناسب و در قالب طرح تفصیلی شهر اردبیل اجرایی شده و بخش‌های مختلف آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عاملی افزود: مجموعه بازار تاریخی اردبیل ظرفیتی بی‌نظیر در مرکز استان برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است و ما همچون سایر استان‌ها می‌توانیم از این توانمندی و ظرفیت در جهت جذب و جلب گردشگران و مسافران از نقاط مختلف استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: زیبایی‌های بازار تاریخی اردبیل و تنوع رسته‌ها و گروه‌های شغلی مختلف در کنار افزایش بسترهای ایمنی در بازار تاریخی اردبیل ضرورت مرمت اصولی و هدفمند را در فضاهای پیرامونی بازار تاریخی اردبیل طلب می‌کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با درخواست اهالی بازار سعی خواهیم کرد تا مجموعه‌ای زیبا با طراحی منحصر به فرد در قالب منظومه کامل بازار تاریخی فراهم کنیم که در این زمینه احداث پارکینگ و محل استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیار ضروری و مهم است.

انتهای پیام/

منبع