نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دور از دعواها و اختلافات قومیتی پیشنهاد کردیم تا منطقه آزاد تجاری به نام استان اردبیل تصویب و ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولیدی در اردبیل اظهار کرد: این ابر پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومان به عنوان زیرساخت تولیدی و صنعتی با اشتغال جوانان منطقه فرصت تحول را به وجود می‌آورد که امیدواریم در آینده نظیر این کارخانه‌ها در این استان احداث و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تمرکز مجتمع‌های فولادی و صنعتی در کرمان، یزد و اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این استان‌ها احداث چنین مجموعه‌هایی به مرحله اشباع رسیده، تصمیم بر این شده تا در اردبیل نیز نمونه‌ای از مجتمع فولادی با تولید آهن اسفنجی راه‌اندازی شود که این امر می‌تواند اشتغال مولد بسیاری را برای جوانان به همراه داشته باشد.

موسوی ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ عزت و شرافت آنها را در تدارک یک زندگی سالم و بی‌آلایش یادآور شد و افزود: در مجلس انقلابی تلاش بر این است تا از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف حمایت شود که قطعاً در دولت آینده نیز با هماهنگی بیشتر سعی خواهیم کرد مصوباتی را داشته باشیم که به نفع بهبود معیشت مردم و اصلاح اقتصادی کشور باشد.

وی استان اردبیل را استان محروم به رغم داشتن مواهب الهی و سرزمین بی‌نظیر آب‌های گرم، کوه سبلان و دشت وسیع مغان اعلام کرد و ادامه داد: هر چند سرمایه‌گذاران در این استان مظلوم واقع شدند اما باید به نحوی اقدام کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری از جلوی پای سرمایه‌گذاران برداشته شود.

موسوی با ابراز شرمندگی از جوانان بیکار فارغ‌التحصیل تا سطح دکترا خاطر نشان کرد: برای بنده ۳۰ تا ۴۰ نامه معرفی به بازار کار از سوی دارندگان مدرک دکترا ارسال شده که واقعاً با دیدن این بیکاران در این سطح تحصیلات شرمسار و خجالت‌زده می‌شویم.

وی در این آئین از تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه خبر داد.

موسوی به فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی مصوبه مجلس هشتم را یادآور شد و بیان کرد: با کنار گذاشتن دعوا و اختلاف قومیتی در اردبیل بین مغان با اردبیل، پارس‌آباد با گرمی و یا نمین با نیر ضرورت دارد به صورت منسجم و با نام استان اردبیل منطقه آزاد تجاری راه‌اندازی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری یک نقطه از این استان به نام منطقه آزاد و در محدوده ۱۰ هزار هکتاری اظهار کرد: ما پیشنهاد کردیم تا به دور از عناوین مختلف محدوده پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین به عنوان منطقه آزاد انتخاب و با نام استان اردبیل معرفی شود.

انتهای پیام/