مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هرگونه تخلیه فاضلاب صنعتی و شهری در رودخانه «قره‌سوی» نمین ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن قاسم‌پور عصر یکشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: با تکمیل این مجتمع بخش عظیمی از فاضلاب واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در این تصفیه خانه پایش شده و جلوی آسیب‌های احتمالی رهاسازی فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گرفته می‌شود.

وی نارضایتی اهالی روستاهای همجوار «قره‌سو» را در تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این منطقه یادآور شد و تصریح کرد: ما به ساکنان این روستاها نظیر یزن‌آباد، دولت‌آباد و علی‌بلاغ قول دادیم تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل ورودی تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی را به «قره‌سو» گرفته و امکان پاکسازی و بهسازی را در این رودخانه فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با هماهنگی آب منطقه‌ای اردبیل قرار است، رودخانه «قره‌سو» مورد بهسازی و لایروبی قرار گیرد تا زمینه برای ادامه حیات رودخانه «قره‌سو» در محدوده نمین فراهم آید.

قاسم‌پور افزود: طرح توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و صنعتی نمین و شهرک‌های همجوار فراهم آمده تا ما بتوانیم با مطلوبیت شرایط خوبی را در انتقال فاضلاب و پساب آن مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورتی که صاحبان واحدهای تولیدی و یا ساکنان مناطق شهری و روستایی نسبت به رهاسازی فاضلاب خود به «قره‌سو» اقدام کنند، با همکاری دستگاه قضائی و دادستان‌های اردبیل و نمین به پرونده‌های تخلف رسیدگی شده و آرای قاطع نیز صادر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: برای حل این چالش با اولویت اول سعی بر این است تا شهرک‌های صنعتی هدایت پساب و فاضلاب را به تصفیه‌خانه مدول دوم انجام داده و شرایط مناسبی را در ارتقای سلامت این رودخانه به وجود آورند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر