به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کردکه ارتش این کشور مقر فرماندهی نیروهای ملی گرای اوکراینی موسوم به گردان «آزوف» در منطقه «خارکیف» را منهدم کرده است. کوناشنکوف در این باره گفت: موشک‌های نقطه زن و دقیق نیروی هوایی ۱۸ ناحیه تجمع نیروی انسانی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کردکه ارتش این کشور مقر فرماندهی نیروهای ملی گرای اوکراینی موسوم به گردان «آزوف» در منطقه «خارکیف» را منهدم کرده است.

کوناشنکوف در این باره گفت: موشک‌های نقطه زن و دقیق نیروی هوایی ۱۸ ناحیه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات و همچنین ۱۰ موقعیت آتش توپخانه و سامانه‌های خمپاره انداز ارتش اوکراین شامل شش سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» را در مناطقی در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار دادند. همچنین در منطقه خارکیف، مقر تشکیلات نیروهای ملی گرای آزوف نیز منهدم شد.

وی در ادامه گفت که همچنین خلبانان نیروی هوایی این کشور موفق شدند ۵۸ منطقه تجمع نیروها و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داده و ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی، دو پرتابگر و سامانه دفاع هوایی «بوک-ام ۱» (Buk-M ۱) و «اوسا» (Osa-AKM)، ۱۰ دستگاه تانک را نابود کنند.

نیروهای موشکی و توپخانه نیز به نوبه خود ۲۰۳ منطقه تمرکز دشمن و ۳۸ موقعیت توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند که در پی آن ۳۵۰ ملی گرای اوکراینی، مرکز کنترل پهپاد، هشت دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، سه سامانه گراد، سه عراده توپ و ۱۱ دستگاه وسیله نقلیه ویژه منهدم شد.

کوناشنکوف همچنین گفت که پدافند هوایی ارتش روسیه موفق به سرنگونی یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» اوکراینی و ۱۵ فروند پهپاد این کشور در شبانه روز گذشته شد.

وی افزود که همچنین یک فروند موشک «توچکا-یو» و هشت فروند راکت پرتاب شده از سامانه پرتاب چندگانه «اوراگان» رهگیری و منهدم شدند.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 


انتهای پیام/

منبع