به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید عبدالله طباطبایی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع و محوریت آب در بخش کشاورزی و اثرات خشکسالی در سال‌های اخیر در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما باید از حوادث رخ داده در سطح جهانی و ملی عبرت بگیریم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید عبدالله طباطبایی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع و محوریت آب در بخش کشاورزی و اثرات خشکسالی در سال‌های اخیر در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما باید از حوادث رخ داده در سطح جهانی و ملی عبرت بگیریم تا با برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم از مشکل و معضل بزرگ خشکسالی و کم آبی به سلامت عبور کنیم.

وی ضرورت سپردن کارها را به افراد صاحب صلاحیت و متخصصان یادآور شد و تصریح کرد: تا زمانی که در کشور کار را به اهلش نسپاریم وضعیت در حوزه مدیریتی بهتر از این نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ضرورت توجه به الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن را با نگاه صحیح یادآور شد و گفت: دیگر زمان آبیاری‌های غرق‌آبی و فله‌ای در مزارع و باغات سپری شده و ما باید از شیوه‌های جدید در آبیاری درست و اصولی مزارع و باغات استفاده کرده تا بیشترین بهره‌برداری را در عرصه تولید داشته باشیم.

طباطبایی با انتقاد از نسخه‌پیچی‌های دستوری در اجرای برخی از قوانین و مقررات شکست خورده افزود: ایرادی ندارد که علوفه و ینجه تولید شده در استان اردبیل به سایر مناطق ارسال شود چرا که ما باید سطح کشور و تولید در بخش کشاورزی را به عنوان زنجیره‌ای در نظر بگیریم تا با نگاه کلان بتوان مشکلات و معضلات را برطرف کرد.

وی ضرورت تمرکززدایی را در سطح ملی یادآور شد و خاطر نشان کرد: مجلس باید به استان‌ها اختیارات بیشتری را در حوزه تصمیم‌گیری بدهد چرا که نگاه متمرکز در پایتخت تصمیم‌گیری‌ها را با اشکالات و ایراداتی روبه‌رو می‌کند در حالی که مدیران استانی بهتر می‌توانند به تناسب شرایط استان و منطقه تصمیم‌گیری کنند.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کم آبی است که معنای مدیریت آب فهمیده می‌شود و بهتر است مدیران ما از هم اکنون تدبیری بیندیشند تا در گذر از این تابستان سخت حرکتی را انجام دهیم تا آب در دل کسی تکان نخورد.

وی به موضوع کم آبی در بعضی از استان‌ها به ویژه خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: هر چند اعتراض به کم آبی حق مسلم مردم این منطقه بود اما عده‌ای سعی کردند از این موضوع برای طرح مسائل دیگر استفاده کرده و به نوعی موج‌سواری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ما نیز در استان باید به سمت برنامه‌ریزی صحیح در این بخش حرکت کنیم تا گرفتار معضلات و مشکلات حاشیه‌ای نشویم.

انتهای پیام/

منبع