جلال آفاقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اخیراً شاهد رفتارهای ناهنجار برخی رانندگان به ویژه در شهرک‌های جدیدالتاسیس اردبیل هستیم که تمامی این اقدامات پرخطر تحت کنترل است. وی با اشاره به اینکه این رانندگان نباید با ایجاد خطر برای جامعه حاشیه امن داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهروندان به عنوان دیده‌بانان […]

جلال آفاقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اخیراً شاهد رفتارهای ناهنجار برخی رانندگان به ویژه در شهرک‌های جدیدالتاسیس اردبیل هستیم که تمامی این اقدامات پرخطر تحت کنترل است.

وی با اشاره به اینکه این رانندگان نباید با ایجاد خطر برای جامعه حاشیه امن داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهروندان به عنوان دیده‌بانان اجتماعی دستگاه قضائی اطلاعات رانندگان پرخطر را از سامانه سجام اعلام کنند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل تصادف شب گذشته در شهرک نادری اردبیل با یک فوتی و ۲مصدوم را یادآور شد و بیان کرد: اینگونه رفتارهای پرخطر اجتماعی از سوی رانندگان که با نادیده گرفتن حقوق عمومی زمینه اخلال در نظم و آسایش مردم را فراهم می‌کنند، قابل توجیه نیست.

آفاقی ادامه داد: تحمیل خسارات مالی و جانی به شهروندان را به شدت پیگیری می‌کنیم و مردم به عنوان یاوران دستگاه قضا در این راستا در کنار ما هستند.

وی از عموم مردم خواست؛ در اعلام مشخصات چنین خودروهایی، عوامل مرتبط و نهادهای مسئول را در پیشگیری و برخورد یاری کنند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با استناد به برخی حوادث ناگوار رانندگی منجر به فوت در داخل شهر، شهروندان را دیده بانان اجتماعی دستگاه قضائی دانسته از عموم مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده چنین افرادی که مخل نظم عمومی هستند، اطلاعات خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی قوه قضائیه به نشانی sajam.scpd.ir کنند.

آفاقی تصریح کرد: همه با احساس مسئولیت اجتماعی خود را باید در معرض خطرات ناهنجاری‌ها بدانند و نسبت به اتفاقات بی تفاوت نباشند.

آفاقی استفاده درست از فضای مجازی در وقوع چنین حوادثی را به نفع مردم مناسب ارزیابی کرد و گفت: تأثیر مشارکت مردم در اطلاع‌رسانی چنین حوادثی برای ما بسیار مهم است.

وی نقش مردم را در کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و گفت: شهروندان باید با ایجاد حساسیت در وقوع چنین حوادثی به عنوان یک قشر واحد خود را در برابر جامعه مسئول بدانند.

آفاقی افزود: گزارشات مردمی واصله از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از مبادی ذیربط پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از امکان پیگیری روند گزارش توسط فرد گزارش دهنده و از طریق کد رهگیری سامانه سجام به صورت شخصی و محرمانه خبر داد.

انتهای پیام/

منبع