به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: این روزها موضوع منطقه آزاد در محافل و مجالس مختلف مطرح می‌شود و بنده به صراحت اعلام می‌کنم که موضوع اختلاف نمایندگان و یا مسائل دیگر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: این روزها موضوع منطقه آزاد در محافل و مجالس مختلف مطرح می‌شود و بنده به صراحت اعلام می‌کنم که موضوع اختلاف نمایندگان و یا مسائل دیگر در این امر دخیل نیست و راه‌اندازی منطقه آزاد نیازمند متقاعد کردن اهالی استان در شهرستان‌های مختلف است تا از یک نقطه شروع و سایر مناطق استان نیز به آن الحاق شود.

وی تصریح کرد: ما باید این آمادگی را در اذهان مردم آماده کنیم که از بهترین نقطه دارای شرایط قابل قبول برای شورای عالی مناطق آزاد راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل آغاز شده و به تدریج سایر مناطق نیز به آن ملحق شود.

استاندار اردبیل گفت: این حق مسلم مردم استان است که از مزایای منطقه آزاد تجاری بهره‌مند شوند ولی قرار است تا پایان امسال شورای عالی مناطق آزاد، منطقه مورد نظر را انتخاب و ابلاغ کند تا ما از سال آینده به صورت رسمی منطقه آزاد اردبیل را از نقطه تعیین شده آغاز کنیم.

عاملی افزود: نباید مردم شهرهای دیگر در این زمینه ناامید شده و یا اعتراضی را در این زمینه داشته باشند چرا که در همه استان‌ها منطقه آزاد از یک نقطه شروع شده اما به سایر مناطق تسری پیدا کرده تا از مزایای آن مردم سایر شهرهای استان اردبیل نیز استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده تا پایان امسال منتظر ابلاغ منطقه آزاد تجاری و شروع آن از یک نقطه هستیم تا سال‌های آینده بتوانیم الحاقات را در این بخش انجام دهیم.

عاملی اضافه کرد: در کنار منطقه آزاد، راه‌اندازی راه آهن دیگر وعده خوشی است که سال آینده به مردم استان اردبیل داده می‌شود که با حضور رییس جمهور افتتاح آن را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: راه آهن اردبیل – میانه نیز با همه پیچیدگی‌ها و سختی‌ها در مسیر اجرا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و امیدواریم اوایل سال آینده با حضور رییس جمهور و هیأت دولت در این استان افتتاح و سفر دوم رییس جمهور نیز به این استان انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر