رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: در روزهای اخیر شاهد تجمعات گسترده در مراکز تجمیعی واکسیناسیون و تست کرونا هستیم که از مردم اردبیل انتظار می‌رود از این امر پرهیز کنند.

محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به دلیل اشکالات به وجود آمده در سامانه ثبت‌نام برای واکسیناسیون در روزهای اخیر شاهد افزایش حضور و تجمع گروه‌های سنی مختلف در مراکز تجمیعی و واکسیناسیون هستیم که این امر خود عامل انتشار ویروس کرونا خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شهر اردبیل برای گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال در حال تزریق واکسن کرونا هستیم که امیدواریم بر اساس اعلام مراکز بهداشتی و یا ارسال پیامک افراد در مراکز بهداشتی و تجمیعی برای تزریق واکسن حضور پیدا کرده و از تجمع و ازدحام جلوگیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: به هیچ وجه غیر از گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال تزریق واکسن برای سایر گروه‌های سنی در شهر اردبیل انجام نمی‌شود و بهتر است از طریق سامانه و یا اطلاع‌رسانی پیامکی مراجعات به مراکز بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و از حضور بی‌مورد در این مراکز جلوگیری شود.

خلفی‌زاده در مورد فعالیت مراکز اخذ تست کرونا نظیر مرکز شهید بهشتی و ابوطالب اردبیل که با تجمعات گسترده روبه‌رو بوده است، افزود: با توجه به افزایش علائم ویروس دلتا کرونا در برخی از افراد و شیوع این بیماری، تعداد مراجعات افزایش یافته و ما روزانه یک‌هزار و ۶۰۰ تا یک‌هزار و ۷۰۰ مراجعه را به این مراکز شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با فعال شدن تیم‌های سیار و همچنین تست‌های سریع انتظار می‌رود بستری‌ها نیز کنترل شده و شرایط بهتری را در کنترل این ویروس خطرناک شاهد باشیم.

خلفی‌زاده اضافه کرد: وضعیت حاد کرونایی را در شهر اردبیل با بستری شدن ۳۸۰ نفر شاهد هستیم که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها در حضور افراد در مکان‌های پرتجمع و جلوگیری از دورهمی‌ها کنترل بیماری را در روزهای آینده شاهد باشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل بیان کرد: تعدادی از بیماران نیز به صورت بستری موقت با دریافت دارو قرنطینه خانگی می‌شوند که در این زمینه نیز انتظار می‌رود دوران قرنطینه در منزل به دقت مراعات شده تا از گستردگی ویروس کرونا دلتا جلوگیری شود.

انتهای پیام/