به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نمین که برای پیگیری مصوبات ۴ دوره بازدید از روستاهای بخش مرکزی شهرستان نمین با حضور مدیران کل، دهیاران و شورای های بخش مرکزی تشکیل شده بود اظهار کرد: عمده مصوبات سال ۱۴۰۰ توسط مدیران عملیاتی شده است. نماینده مردم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نمین که برای پیگیری مصوبات ۴ دوره بازدید از روستاهای بخش مرکزی شهرستان نمین با حضور مدیران کل، دهیاران و شورای های بخش مرکزی تشکیل شده بود اظهار کرد: عمده مصوبات سال ۱۴۰۰ توسط مدیران عملیاتی شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعضی از مصوبات اجرایی نشده است که از محل بودجه سال ۱۴۰۱، اعتبارت ملی، استانی و شهرستانی و اعتبارات نمایندگان تأمین شده و اقدامات مناسبی انجام خواهد شد.

بدری با اشاره به مشکلات آب شرب روستاها و بهسازی معابر گفت: از محل اعتبارات ملی در بودجه سال جاری فرصت‌های بسیار خوبی برای تأمین آب شرب روستاها، بهسازی و عمران روستا برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم با پیگیری مدیران و فرمانداری محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تمامی مشکلات در سال جاری قابل حل نیستند افزود: در سال‌های آتی نیز پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت تا مشکلات روستاییان حل شوند.

زمان بازنگری طرح‌های هادی روستاها کاهش یابد

طیب امینی، فرماندار نمین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برای انسجام در کارها و جلوگیری از دوباره کاری برای تمامی روستاهای شهرستان نمین شناسنامه تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات هر روستا شناسایی و پروژه‌های اولویت دار تفکیک خواهند شد افزود: مشکلات روستا برای جذب بودجه از محل اعتبارات نمایندگان، اعتبارات استانی و شهرستانی طبقه بندی خواهند شد.

امینی مهمترین مشکلات روستاهای بخش مرکزی را خط انتقال آب شرب نمین و عنبران دانست و گفت: برای اتمام این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی در ادامه بیان کرد: راه‌های مواصلاتی روستاهای شهرستان نیاز به بازسازی مجدد دارند چندین بار از استان پیگیری کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به اینکه در مسیر روستای «پله زیر» به طرف «سروآباد» ۴ صد متر گاردی لر نیاز است افزود: مسیر «سربند» به «ساقصلو»، راه ارتباطی نمین تا «پیله رود» و جاده آبی بیگلو غیر قابل تردد است.

وی به عدم اجرای طرح هادی در روستا اشاره و افزود: به دلیل مهاجرت معکوس نیاز است طرح هادی روستاها بازنگری شود ۱۰ سال زمان برای بازنگری طرح هادی زمان زیادی است و از مجلس می‌خواهیم زمان آن را کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع