به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نادر تقی‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد ما در بخش کشاورزی این است که به سوی کشاورزی با ریسک کمتر و بهره‌وری و درآمد بیشتر حرکت کنیم، اظهار کرد: در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نادر تقی‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد ما در بخش کشاورزی این است که به سوی کشاورزی با ریسک کمتر و بهره‌وری و درآمد بیشتر حرکت کنیم، اظهار کرد: در همین راستا اولین کاری که در راستای توسعه بخش کشاورزی انجام دادیم سند تحول بخش کشاورزی را تنظیم و به اجرا گذاشتیم.

وی افزود: محور توسعه استان اردبیل بر مبنای کشاورزی و دامپروری استوار بوده زیرا که ۳۳ درصد اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اهمیت قابل توجه رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی ادامه داد: در سال گذشته ۲۸۵ پلاک به طور کامل رفع تداخل شد و تعداد ۱۳۸ پلاک نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی رفع تداخل خواهد شد.

تقی‌زاده بیان کرد: در سال جاری ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم از بین رفت ولی با تمهیداتی که در اراضی آبی استان صورت گرفت تا این لحظه آمار خرید گندم در استان از مرز ۱۶۵ هزار تن گذشته است که پیش بینی می‌کنیم این میزان خرید به ۲۵۰ هزار تن همانند سال گذشته نیز برسد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به بهره برداری از سدهای معیشتی نیمه کاره شده است که خوشبختانه در سال جاری تعداد ۱۳ فقره از این سدهای معیشتی به بهره برداری خواهد رسید و باید تلاش کنیم تا تعداد ۱۷ فقره سدهای خاکی باقی مانده نیز در کمترین زمان ممکن در سال‌های آتی به بهره برداری برسد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه باید از منابع آبی حداکثر استفاده را در جهت تولید به کار بست، گفت: به همین دلیل طرح اجرای الگوی کشت در سال‌های گذشته به اجرا گذاشته شد که بر مبنای اجرای این الگو کشت محصولات آب‌بر به مرور محدود می‌شود و کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی که ذاتاً آب‌بر هستند، به شهرک‌های گلخانه‌ای منتقل خواهد شد و با آب بسیار کمتری این محصولات در گلخانه‌ها کشت می‌شوند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: حمایت‌های بسیار اساسی و قابل توجه از پنبه کاران استان صورت گرفت به طوری که بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان پنبه تولیدی کشاورزان توسط دولت خریداری شد که امنیت و آرامش تولید کنندگان در خصوص فروش محصولات خود قطعاً به افزایش تولید این محصول استراتژیک و صنعتی در سال‌های آتی منجر خواهد شد.

در ادامه نوبخت اژدری نیز به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان محور توسعه و عمران استان را توجه ویژه به بخش کشاورزی دانست و افزود: تعداد ۵۰ طرح مهم آب و خاک در استان در دست اجراست که اولویت تکمیل و راه اندازی این طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: سرعت عمل و دقت و کار جهادی در به ثمر رسیدن این طرح‌های لحاظ خواهد شد تا بخش کشاورزی در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این طرح‌های مهم در حوزه آب و خاک باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر