سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن انتقاد از عدم اجرای صحیح افزایش حقوق معلمان گفت: مجلس باید به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی ورود کند.

به گزارش آذرمغان به نقل از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از وزیر نیرو می خواهم درباره تامین آب شرب مردم شهرستان گرمی به وعده خود وفا کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق کارمندان اظهار داشت: ظاهراً قانونی که از اول اسفندماه برای افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارمندان ابلاغ شده، خلاف اصل سوم قانون اساسی، مواد ۲۹، ۳۰ و ۶۳ قانون پنجساله برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه گویا بازنشستگان و معلمان کلاً فراموش شده اند، بیان داشت: قانون درباره معلمان مانند اجرای رتبه بندی اجرا نشده یا حذف شده و یا کلاً جایگزین شده است و این موارد نارضایتی هایی را هم در میان معلمان به وجود آورده است.

میرزاده افزود: برخی تحلیل ها در رسانه ها مطرح می شود که براساس آن میانگین افزایش حقوق معلمان را حدود یک و نیم میلیون تومان ذکر کرده که این اشتباه است. افرادی که آمار درس می دهند می دانند که چندین راهکار برای گرفتن میانگین وجود دارد. اکنون احتمال می دهم که این مبلغ افزایش از اینجا ناشی می شوند که برخی افزایش حقوق ۳ میلیون تومانی کارمندان را با افزایش ۷ هزار تومانی حقوق در میان برخی معلمان را با یکدیگر جمع و بر دو تقسیم کرده اند و حداکثر و حداقل آن را یک و نیم میلیون تومان در نظر گرفته اند که این خلاف قانون و تبعیض و نقض حقوق بازنشستگان و معلمان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مجلس باید به نوعی به این موضوع ورود کرده و از دولت بخواهد حال که پول و امکانات در اختیار دارد، قانون را برای بازنشستگان و فرهنگیان به درستی اجرا کند، وگرنه بعد از پایان کرونا نباید انتظار معجزه از معلمان داشته باشیم./

انتهای پیام/