حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع)، صبر، کرامت و رأفت برای بقا و تداوم اسلام را از خصوصیات بارز آن حضرت عنوان و اظهار کرد: حضرت امام رضا (ع) با موقعیت سنجی هوشیارانه در شرایط مختلف جامعه، آرامش‌بخش دل‌های مؤمنان […]

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع)، صبر، کرامت و رأفت برای بقا و تداوم اسلام را از خصوصیات بارز آن حضرت عنوان و اظهار کرد: حضرت امام رضا (ع) با موقعیت سنجی هوشیارانه در شرایط مختلف جامعه، آرامش‌بخش دل‌های مؤمنان بود و امروز نیز بارگاه وی میعادگاه عاشقان شیفته معنویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در تمام مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی، حرکت در مسیر حق مقدم بر تمام امور است، عنوان کرد: امام رضا (ع) به مسلمانان درس مهربانی، صمیمیت، صداقت، وفاداری، عشق به والدین، عشق به فرزندان و عشق به همه خوبی‌ها را داده و استقامت در مسیر حق را سرلوحه امور قرار دادند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی امام رضا (ع) در زمینه سبک زندگی افزود: این امام بزرگوار در حوزه‌ها و ابعاد عبادی، علمی و سیاسی الگو برای جامعه شدند، از یک طرف روشنگری نسبت به حقایق داشتند و از طرفی دیگر مراقب سو استفاده دشمنان در مسائل جامعه اسلامی بود.

بصیرت و دشمن شناسی مقدمه تواصی به حق و صبر

حجت الاسلام جعفرزاده با تاکید بر شناخت مسیر برای جلوگیری از انحرافی‌که دشمن ایجاد می‌کند افزود: شناخت دوست، دشمن و حرکت در مسیر درست باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این مهم صبر و استقامت می‌طلبد که مقدمه آن تواصی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه انسان‌ها صبور و با استقامت باید دست دیگران را بگیرند گفت: این افراد باید هدایت‌گر جامعه باشند و جوانان را در مسیر اصلی قرار و به آنان شور و نشاط دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده به توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص تواصی به حق و صبر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری وظیفه همگان در قبال امانت گران‌بهای انقلاب را تواصی به حق و صبر، شناخت دشمن و ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل آن و اعتماد نکردن به آن دانستند.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل الگوپذیری از سبک زندگی اسلامی را مهم‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی تأثیر الگوبرداری از نمونه‌های دینی در سبک زندگی، عمیق و پررنگ است و باید با معرفی ابعاد شخصیتی و معرفتی ائمه اطهار (ع) و منش زندگانی آن بزرگواران، در جهت گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، ایرانی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع