بهروز اسکندرپور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ شهرداری دارای نقاط قوت بسیاری است، اظهار کرد: لایحه عوارض شهرداری با بررسی‌های علمی و منطقی به صورت متوازن با رویکرد حمایت از مناطق کم برخوردار تصویب شد. وی افزود: در […]

بهروز اسکندرپور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ شهرداری دارای نقاط قوت بسیاری است، اظهار کرد: لایحه عوارض شهرداری با بررسی‌های علمی و منطقی به صورت متوازن با رویکرد حمایت از مناطق کم برخوردار تصویب شد.

وی افزود: در تصویب این تعرفه سعی شده است وضعیت اقتصادی و رعایت حال شهروندان به خصوص اهالی منطقه کم برخوردار شهر در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: لایحه پیشنهادی شهرداری برای تعرفه ۱۴۰۲ به دلیل تغییر و تحولات اساسی در قوانین مقررات، لایحه‌ای متفاوت بود که خوشبختانه با همکاری اعضای شورا این لایحه تصویب شد.

اسکندرپور افزود: امسال عناوین عوارض خدمات محلی طبق عناوین ابلاغی از وزارت کشور و بر اساس مصوبه مجلس تحت عنوان قوانین درآمدها و هزینه‌های پایدار شهرداری و دهیاری لحاظ شده است و برای اولین بار شاهد یکپارچگی و وحدت قوانین و رویه‌ها با دیگر کلانشهرها هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون موظف بودیم که رشد عوارض را بر اساس تورم محاسبه کنیم، گفت: به دلیل در نظر گرفتن شرایط مردم به ویژه مردم مناطق کم برخوردار این عوارض به حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد محدود شد در حالی که میزان تورم در کشور بالاتر از این درصدها است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: در گذشته ارزش معاملات مناطق در سطح شهر کاملاً غیر اصولی بود که در تعرفه ۱۴۰۲ این ارزش معاملاتی متوازن در نظر گرفته شده است و برای این منظور ارزش معاملاتی مناطق بررسی و به طور دقیق بازنگری و مشخص شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر