سید حمید سجادی در حاشیه سفر نیم روزه به اردبیل و در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اردبیل خاستگاه قهرمانان و آثار ارزشمند در ورزش قهرمانی و همگانی کشور است که با سیاست‌های درست در ورزش و جوانان این استان، این راه ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه سفر به […]

سید حمید سجادی در حاشیه سفر نیم روزه به اردبیل و در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اردبیل خاستگاه قهرمانان و آثار ارزشمند در ورزش قهرمانی و همگانی کشور است که با سیاست‌های درست در ورزش و جوانان این استان، این راه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سفر به اردبیل در برنامه ما است، تصریح کرد: در ماه آینده به همراه تمامی معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان برای برخی تصمیمات در اردبیل حاضر خواهیم بود و سفر امروز به اردبیل تنها برای بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی از جمله مجموعه ورزشی علی دایی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازدید از پیست دوومیدانی در مجموعه ورزشی علی دایی گفت: این پیست با قوس بی‌نظیر طراحی شده و مکان مناسبی برای مسابقات دوومیدانی کشوری و حتی جهانی است که امیدواریم با تکمیل آن در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از پیست در فصول سرد سال باشیم.

سجادی با تاکید بر اینکه فصل کاری محدود در اردبیل برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی باید غنیمت شمرده شود، افزود: انتظار می‌رود تا پایان شهریور برخی از این پروژه‌ها تکمیل و در اختیار دستگاه بهره‌بردار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه بزرگ ورزشی علی دایی دارای نواقص و ایرادات فراوانی است، خاطرنشان کرد: در نشست با استاندار و مسئولان ورزش و جوانان اردبیل این پروژه بررسی و در نهایت با آغاز عملیات اجرایی و بازسازی آن شاهد احیای این مجموعه ورزشی در اردبیل باشیم.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مجموعه ورزشی علی دایی نیاز به عملیات بازسازی دارد که امیدواریم با احیای این مجموعه و فوریت در کار فهرستی از نواقصات این مجموعه، آماده شده و با هماهنگی مسئولان استانی و وزارت ورزش در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

وی داشتن تیم‌های ورزشی را تخصص هیئت و فدراسیون‌ها دانست و بیان کرد: این تخصص‌ها باید در فعالیت‌های باشگاهی بروز و نمود واقعی داشته باشند و ما نیز از تحرکات تمام فدراسیون‌ها در غنی‌سازی ورزش کشور حمایت می‌کنیم.

سجادی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به دلایل متعدد بسیاری از رشته‌های قهرمانی در کشور از بین رفته و در خیلی از رشته‌ها قهرمانی کشور نداریم که جایگزین مناسب آن مسابقات لیگ باشگاهی است تا فرزندان ایران زمین در سراسر کشور در مسابقات قهرمانی شانس حضور داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: الان که قهرمانی کشور را نداریم تیم‌داری مسابقات باشگاهی، رونق تیم‌های هواداری، جدی گرفتن کانون هواداران و حضور در کنار تیم‌ها با فرهنگسازی رونق مسابقات باشگاهی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما از هویت‌بخشی به ورزش در هر جایگاه و رشته‌ای حمایت می‌کنیم، گفت: با تشکیل باشگاه هواداران در تمامی رشته‌ها شاهد جنب و جوش و هویت‌بخشی به ورزش خواهیم بود که از اهداف اصلی ما در وزارت ورزش و جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان به حضور ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سیاست وزارت ورزش حمایت قاطعانه از تصمیم فدراسیون فوتبال و حمایت از تیم ملی است تا با کادر فنی قوی شاهد حضور درخشان و موفق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی پیش رو باشیم.

انتهای پیام/

منبع