به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: طی پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی توسط تیم رصد این پلیس، کارشناسان با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی می‌کرد. وی ادامه داد: با توجه به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: طی پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی توسط تیم رصد این پلیس، کارشناسان با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به غیرقانونی بودن موضوع افسران پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و جمع‌آوری مستندات دیجیتال و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی صاحب صفحه را در شهرستان پارس‌آباد اردبیل شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: متهم شناسایی‌شده طی هماهنگی با مقامات قضائی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر و در تحقیقات انجام شده اقرار کرد که هیچ گونه اطلاعی از مجرمانه بودن این اقدام نداشته و جهت کسب درآمد در فضای مجازی اقدام به طراحی، تبلیغ و فروش سوالات امتحانی می‌کردم.

قهرمان طالع با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش، تأکید کرد: متأسفانه تعدادی از والدین، دانشجویان و دانش آموزان بدون در نظر گرفتن عواقب این کار و عدم توجه به تضییع حقوق دیگران و جهت سهولت کار خود به افراد متقلب در فضای مجازی اعتماد کرده و با پرداخت هزینه‌های بعضاً هنگفت اقدام به خرید سوالات امتحانی به ظاهر واقعی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کاربران فضای سایبری در صورت نیاز به راهنمایی و یا گزارش صفحات و وب سایت‌ها و کانال‌های فعال در این حوزه می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع