به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محسنی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی «مهرواره محله همدل و جشنواره گوهرشاد»، در سخنانی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و بهره مندی از توانمندی آنان ضرورت مهم در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی است. وی اجرای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محسنی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی «مهرواره محله همدل و جشنواره گوهرشاد»، در سخنانی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و بهره مندی از توانمندی آنان ضرورت مهم در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی است.

وی اجرای فعالیت‌های فاخر و اثربخش فرهنگی را اولویت اصلی در ارتقای فرهنگ جامعه عنوان کرد و گفت: کارشناسان بین المللی فرهنگی اذعان دارند که ایرانیان از ذائقه فرهنگی بالایی برخوردارند و همواره دنبال فعالیت‌های فرهنگی فاخر هستند، بر این اساس مسئولیت متولیان فرهنگی جامعه سنگین است و باید با دوری از فعالیت‌های جزیره‌ای، در ارتقای محتوای برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل بازنگری سیاست‌های فرهنگی را ضرورت کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: نیازها و توقعات جدید فرهنگی در جامعه، می‌طلبد که در سیاست‌های فرهنگی بازنگری صورت گیرد و با رعایت ارزش‌های ملی و دینی سیاست‌های فرهنگی مناسبی برای اجرا در سطح کلان جامعه برنامه ریزی شود به گونه‌ای که در فرهنگ سازی ارزش‌های دینی و ملی و عفاف از جمله حجاب دچار تقابل و بحران اجتماعی نشویم.

فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف نباید به تقابل و بحران اجتماعی تبدیل شود

حجت الاسلام محسنی افزود: با مرور در آداب و رسوم ملی درمی یابیم که این آداب و رسوم، اثرات فرهنگی خوب و فاخری در جامعه داشته که متأسفانه با گذشت زمان تحریف یا جابجا شده و باید در احیا این آداب و نیز ترویج آداب و رسوم مذهبی بیش از گذشته تلاش کرد.

وی به برنامه‌های رسانه‌ای در حوزه فرهنگ سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های «محفل» و «معلی» به همت سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه‌های فاخر و پربیننده صدا و سیمای مرکز است که توانسته به زبان هنر و رسانه ارزش‌های دینی و فرهنگی را مخاطبین ارائه دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل در خصوص «جشنواره گوهرشاد» گفت: «جشنواره گوهرشاد» جشنواره ملی شامل چند رویداد پیرامونی اعم از جذب ایده‌های خلاقانه، رقابت تخصصی در حوزه هنری، پویش فراگیر رسانه‌ای مجازی و مسابقه مردمی در حوزه فرهنگی و هنری است تا با برگزاری آن بتوانیم زمینه حضور جدی مردم در میدان برای ایجاد یک جریان همگانی و پرسرعت برای اصلاح فرهنگی جامعه را فراهم کنیم.

حجت الاسلام محسنی به اجرای طرح «محله همدل» نیز اشاره کرد و افزود: در طرح «محله همدل» تلاش می‌کنیم تا با همکاری افراد محلات، اطعام و احسان، توزیع غذای بین مستندان و افراد بی بضاعت محله، حمایت از زنان سرپرست خانوار، رسیدگی به خانواده زندانیان و گلریزان برای آزادی زندانیان بدهکار، اخذ تخفیف از فروشگاه‌های محلات برای نیازمندان محله ویژه اقلام مصرفی خانواده و پرداخت هزینه درمان نیازمندان با مشارکت مردم و خیرین انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر