به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در همایش جهاد تبیین که با همکاری کانون اندیشه‌ورزان بسیج در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: عزت، اقتدار و عظمت آینده کشور مرهون توجه و بها دادن به نظام تعلیم و تربیت است چرا که ریل پیشرفت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در همایش جهاد تبیین که با همکاری کانون اندیشه‌ورزان بسیج در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: عزت، اقتدار و عظمت آینده کشور مرهون توجه و بها دادن به نظام تعلیم و تربیت است چرا که ریل پیشرفت و توسعه در اهتمام به این حوزه هموارتر می‌شود.

وی عملکرد آموزش و پرورش را در فعالیت‌های مختلف علمی، آموزشی و تربیتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: معلمان مفاخر جامعه هستند و نهایت سعی و تلاش خود را در تربیت نسل آینده انجام می‌دهند که در این باب باید اولیا و تک تک افراد جامعه نیز احساس مسئولیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به سه اضلاع تربیتی در جامعه شامل مدرسه، خانه و اجتماع اشاره کرد و افزود: در هر سه ضلع اگر احساس مسئولیتی را در قبال نسل آینده شاهد نباشیم، با گرفتاری و خسران تأسف‌بار روبه‌رو خواهیم شد.

آیت‌الله عاملی تلاش نظام غرب را بر تجاری‌سازی علم و ارتقای مهارت افراد در دستیابی به علوم و فنون جدید همراه با انگیزه‌های تربیتی و پرورشی یادآور شد و تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت در کنار آموزش، مقوله تربیت و انتقال مفاهیم اخلاقی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد تا اسباب پیشرفت کشور با تربیت نسل شایسته فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تربیت نسل صالح، شایسته و سزاوار مرهون مجاهدت معلمان و مجموعه نظام خانواده و اجتماع است که در این باب ضرورت دارد یک همکاری و تعامل خوبی را بین نهاد مدرسه و خانه شاهد باشیم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: کشور ما امروز در عرصه علمی سرآمد کشورهای در حال پیشرفت است و قطعاً در این حوزه عقب‌ماندگی‌های گذشته نیز به شایستگی جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: عقب‌ماندگی‌های ۴۴ ساله کشور در عرصه علمی در نظام جمهوری اسلامی ایران جبران شده و ما امروز هم ردیف با کشورهای پیشرفته در حال نمایش توانمندی‌های خود هستیم که قطعاً در این زمینه نسل‌های آینده می‌توانند افتخارات بیشتری را کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از مدیران آموزش و پرورش و اولیا در آستانه سال تحصیلی جدید خواست تا با یک برنامه‌ریزی هدفمند در حوزه آموزشی و تربیتی نسل آینده تلاش و اهتمامی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر