به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی یوسف زاده بعدازظهر شنبه در بازدید از پروژه‌های نیمه تمام راه و شهرسازی در اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های بزرگراهی اردبیل برای توسعه و احداث نیاز به تأمین اعتبار دارند، اظهار کرد: امروزه به لحاظ برخورداری از شاخص‌های ساخت و توسعه بزرگراهی در استان اردبیل ۴۰ درصد از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی یوسف زاده بعدازظهر شنبه در بازدید از پروژه‌های نیمه تمام راه و شهرسازی در اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های بزرگراهی اردبیل برای توسعه و احداث نیاز به تأمین اعتبار دارند، اظهار کرد: امروزه به لحاظ برخورداری از شاخص‌های ساخت و توسعه بزرگراهی در استان اردبیل ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی پیمانکاران برای همکاری و اتمام پروژه‌ها، افزود: همه دوندگی‌ها برای اجرای کار اما ۹۰ درصد مشکلات برای ساخت و احداث مشکل اعتبار و نقدینگی است که هم اکنون ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با وجود این مسائل و مشکلات هیچ پروژه‌ای در استان متوقف و یا غیرفعال نشده است و اگر صبوری این نیروهای جهادی نبود امروز اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راهسازی تبدیل نمی‌شد.

یوسف‌زاده از فعال بودن پروژه بزرگراهی و راهسازی در همه محورهای استان اردبیل خبر داد و ادامه داد: تمام تلاش ما در ساخت و توسعه راه‌ها این است تا در کنار سرعت دهی به اجرای پروژه‌ها مسئله کیفی سازی نیز از نظر فنی به نحو احسن عملیاتی شود.

وی متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از محل ملی سالانه چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های استان ابلاغ می‌شود که این مبلغ تنها برای ساخت ۵ کیلومتر بزرگراه را در سال کافی است.

ناظران حساسیت و دقت کافی در اجرای پروژه‌ها داشته باشند

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل تجهیز تمامی آزمایشگاه‌های استان به بروزترین امکانات را یادآور شد و افزود: در استانی مثل اردبیل که اکثر فصول با بارش همراه بوده برف گیر و سردسیر است ناظران باید از حساسیت و دقت کافی در اجرای پروژه‌ها داشته باشند تا از بهترین مصالح برای بالا رفتن عمر راه‌ها استفاده شود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه توانستیم با رفع و به حداقل رساندن مشکلات سالانه حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان اردبیل اضافه کنیم، گفت: محور اردبیل – سرچم جزو نیازهای اساسی و همچنین محور اصلی توسعه استان است که در ردیف اعتباری بودجه قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۷۸ کیلومتر از این پروژه دارای پیمانکار است، ادامه داد: قطعاتی از این محور در سال‌های گذشته افتتاح و باقی پروژه نیز طی امسال و سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید تا مردم از یک راه ایمن برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع