به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر سه شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید کانون خدمت رضوی در استان اردبیل اظهار کرد: تدبیر مناسبی که رئیس جمهور در دوران مسئولیت آستان قدس رضوی به کار گرفته اند ظرفیت عظیمی را در کشور به تاسی از عشق به اهل بیت در کمک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر سه شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید کانون خدمت رضوی در استان اردبیل اظهار کرد: تدبیر مناسبی که رئیس جمهور در دوران مسئولیت آستان قدس رضوی به کار گرفته اند ظرفیت عظیمی را در کشور به تاسی از عشق به اهل بیت در کمک و یاری همنوعان به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ قدرت روحی و معنوی به پای عشق به اهل بیت و ائمه نمی‌رسد و از این قدرت می‌توان در برابر طوفان نفس شیطانی و شهوانی استفاده کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: در طول تاریخ عشق به اهل بیت ظرفیت و بستر عظیمی را به وجود آورده تا ما بتوانیم به تاسی از سیره و مرام ائمه اطهار (ع) کمک کار و پشتیبان محرومان و نیازمندان و گروه‌های آسیب پذیر باشیم.

عاملی شکل گیری مؤسسات خیریه مختلف را بر پایه همین سیره و سلوک معنوی یادآور شد و بیان کرد: در قالب ستاد عتبات عالیات شرایط مناسبی برای جمع آوری کمک‌های میلیاردی مردم فراهم شده تا صرف کارهای عمرانی و خدمت رسانی در بارگاه ائمه معصومین در کربلا شود.

وی این کارهای فرهنگی را در حوزه تربیتی استثنایی خواند و تصریح کرد: خادمی امام رضا و کفشداری آن حضرت بالنفسه کار خوب و ارزشمندی است اما باید بدانیم که امام رضا (ع) امروز بیشتر از کفشدار به انسان‌های از خود گذشته ای نیاز دارد که پول و سرمایه خود را صرف کمک به بیماران نیازمند، عزت نفس خانواده‌ها و پدران و مادرانی می‌کنند که قادر به تأمین جهیزیه فرزندانشان نیستند.

امام جمعه اردبیل بالاترین اولویت در عرصه خدمت رسانی را حوزه فرهنگی با اقتدار و صلابت تمام توصیف کرد و گفت: خداوند متعال گاه رزق و روزی فقرا و مستمندان را در مال متمولین قرار داده و از همین روی سخت‌ترین واجب الهی گذشتن از مال و ثروت دنیوی است.

عاملی ادامه داد: در شهری که انسان‌ها به فکر همنوع خود نباشند و در غمگساری یکدیگر حرکتی انجام ندهند آن شهر فقط در شکل و شمایل زنده است و هیچ خیر و برکتی در آن شهر دیده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مدیر فرهنگی ما باید در کنار همه توانمندی‌ها و تدبیر شایسته باید از ظرفیت اقوام و تنوع فرهنگی در تربیت نسل فاخر و شایسته استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع