به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه ضمن محکومت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اظهار کرد: تصویر مقام معظم رهبری در کشور سوئد و فرد عراقی مسیحی هتاک که دست پرورده رژیم منحوس صهیونیستی و نتانیاهو است و این حرکت در واقع […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه ضمن محکومت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اظهار کرد: تصویر مقام معظم رهبری در کشور سوئد و فرد عراقی مسیحی هتاک که دست پرورده رژیم منحوس صهیونیستی و نتانیاهو است و این حرکت در واقع تحریک ادیان بر علیه همدیگر بوده و از سازمان ملل و مجامع به اصطلاح حقوق بشری خواستار دخالت و محکومیت با این موضوع که خط فکری این فرد عراقی مسیحی در واقع سو استفاده از آزادی بیان و هدف اسلام هراسی و اسلام ستیزی عنوان می‌شود.

وی برای انسان‌ها پنج خصلت ارزشمند عقل، دین، ادب، حیا و اخلاق را بر شمرد و ضمن اشاره به بیانات ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کشف حجاب آن را حرام شرعی و حرام سیاسی دانست و تاکید کرد: هر عملی که ارتکابش در قانون اساسی و احکام دینی حرام و ممنوع هست چه در عرصه فرهنگی چه در عرصه اقتصادی و سیاسی در حوزه مسائل اعتقادی و سیاسی و عرفی نمود پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: پروردگار عالم جلوه ربوبیت عالم است قلع و قمع ستمگران و طاغوتیان عالم از تاریخ عبرت گرفتن نشانه خود انسانی است هر قومی بخواهد روی زمین طغیان کند پروردگار عالم خودش طغیان گران را عذاب خواهد داد.

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه فقر نشانه اهانت نیست همچنان که دارایی نشانه شرارت نیست، افزود: انسان مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد آنجا که در آزمایش قبول می‌شود خداوند متعال او را گرامی می‌دارد و او به جای شکرگزاری مغرور می‌شود و خدا را فراموش می‌کند و گاهی همان انسان پروردگار روزی‌اش را کم می‌کند بنده خدا می‌گوید خداوند مرا خوار کرد و نمی‌داند که آزمایش خداوند وسیله رشد و تعالی و کمال انسان است.

وی افزود: مغرور شدن به حب دنیا انسان را خوار و ذلیل می‌کند پروردگار حاکم مطلق سرزمین است امر الهی به واسطه فرشتگان صف به صف می‌آید دوزخ جلوی چشمتان آماده می‌شود و در آن روز انسان می‌گوید که محاسبه اشتباهی کرده است و عذاب دردناک و بی مانند دارد و از عذاب الهی راه فراری ندارد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌هایی که پروردگار عالم برای ما قرار داده ظرفیت عاشورا و ماه محرم و قدرت بی نظیر عاشورا است، ادامه داد: در تربیت انسان در جامعه سازی، تمدن سازی، نظام سازی آن قدر این مسئله مهم است که امروز تمام فرعونیان عالم جمع شوند در برابر فرهنگ عاشورا و قدرت عاشورا، قدرت عرض اندام ندارند و هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر قدرت عاشورا قد علم کند.

وی با بیان اینکه عاشورا ظرفیتی دارد که امام زمان (ع) در روز عاشورا ظهور خواهد کرد چون از قدرت و ظرفیت عاشورا استفاده خواهد کرد، افزود: سیدالشهدا و قیام سید الشهدا قدرتی است که در برابر همه شیاطین دنیا و همه فرعونیان دنیا پیروز است که ضرورت دارد با عقلانیت از ظرفیت عاشورا استفاده کنیم.

حجت الاسلام باوقار خاطرنشان کرد: دولت مهدوی و حکومت مهدوی مورد آرزو است به همان خاطر عزاداران سیدالشهدا از ظرفیت محرم با عقلانیت نه با احساسات استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر اولین راه بهره برداری از ظرفیت عاشورا را اشک به سیدالشهدا دانست و گفت: هر کس خالصانه به امام حسین (ع) گریه کند خداوند گناهانش را می‌بخشد و اشک به سیدالشهدا انسان را از تمام آلودگی‌ها پاک می‌کند گریه‌ای که از سر معرفت و اخلاص به سیدالشهدا باشد از نماز شب افضل‌تر است.

وی در پایان افزود: اگر می‌خواهید عاقبت به خیر باشید مهدی زیستی را تمرین کنید یعنی امام زمان که حی و حاضر به عمل تو است حزن و حب و خوشحالی و غم و اندوه را با امام زمان شریک باشید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر