به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده پیش از ظهر شنبه در نشست با امام جمعه و فرماندار سرعین اظهار کرد: در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه‌های تدبر در قرآن و حفظ موضوعی در اولویت فعالیت‌های آموزشی دارالقرآن است. وی تصریح کرد: سازمان دارالقرآن‌الکریم در طول ۴۳ سال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده پیش از ظهر شنبه در نشست با امام جمعه و فرماندار سرعین اظهار کرد: در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه‌های تدبر در قرآن و حفظ موضوعی در اولویت فعالیت‌های آموزشی دارالقرآن است.

وی تصریح کرد: سازمان دارالقرآن‌الکریم در طول ۴۳ سال شبکه‌های مردمی قرآنی خوبی تشکیل داده و در سال‌های اخیر نیز در زمینه سبک زندگی فعالیت‌های شایسته‌ای انجام داده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تدبر در قرآن را اولویت آموزشی در فعالیت‌های قرآن دانست و گفت: آموزش همگانی وظیفه ما است و در این میان انس با قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن است و این امر لازمه آموزش به شمار می‌رود.

تقی‌زاده با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری درباره حفظ قرآن کریم افزود: در حفظ قرآن، حفظ موضوعی دارای اولویت است و می‌تواند گستره مخاطبان در زمینه حفظ را افزایش دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر توریستی سرعین در برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی خاطرنشان کرد: شهرهای ویژه گردشگری مانند سرعین به لحاظ ورود مسافران و میهمانان بسیار در ایام تابستان باید در آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هرگز نباید ورود توریست و گردشگر را بحران فرهنگی دانست بلکه فرصت و پتانسیلی برای توسعه فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف از شهرهای کشور است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: تقویت فرهنگی و قرآنی هر منطقه منوط به ایجاد زمینه برای برگزاری همایش‌ها و دوره‌های ملی در آن منطقه است که شهرستان سرعین با دارا بودن امکانات مناسب در حوزه گردشگری، اقامتی و نیز برخورداری از نیروهای مجرب قرآنی می‌تواند مرکزی برای برگزاری همایش‌های ملی قرآنی باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر