مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رویکرد توسعه مشاغل خانگی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل، قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به امضا و ابلاغ موافقت نامه سه جانبه در خصوص”توانمندسازی اقتصادی ۶۰۰۰ زن سرپرست خانوار بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی” اظهار کرد: این موافقت نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرما، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور و مجری، امضا و مبادله شده است.

وی افزود: به استناد بند ت و ب مواد ۸۰ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، دستور العمل اجرایی این قانون و همچنین الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی این موافقتنامه تدوین شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار داشت: خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو، از مهمترین اهداف کیفی پیش بینی شده اجرای موافقتنامه است.

این مقام مسئول افزود: گروه مخاطب موافقتنامه، زنان سرپرست خانوار و هدف، ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۰۰۰ زن سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور از جمله استان اردبیل، در رشته های مزیت دار منطقه ای و مصوب مشاغل خانگی و همچنین افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق می باشد.

قاسم رحیمی از اختصاص ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار سهم مالی استان از محل این موافقتنامه خبر داد و گفت: در برش استانی، ۱۰۲ نفر زن سرپرست خانوار در استان می توانند از مزایای این موافقتنامه بهره مند شوند.

انتهای پیام/