به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمدطیب صحرایی ظهر جمعه در دیدار با استاندار دیالی کشور عراق که با حضور جمعی از مسئولان ۲ کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه این دیدارها زمینه ساز رفع مشکلات موجود و باز شدن پنجره‌های جدیدی برای همکاری در مناطق مرزی است، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمدطیب صحرایی ظهر جمعه در دیدار با استاندار دیالی کشور عراق که با حضور جمعی از مسئولان ۲ کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه این دیدارها زمینه ساز رفع مشکلات موجود و باز شدن پنجره‌های جدیدی برای همکاری در مناطق مرزی است، اظهار کرد: هر ۲ استان کرمانشاه و دیالی دارای ظرفیت‌های خاص و منحصر به فرد خود هستند که می‌تواند به توسعه روابط کمک کند.

وی افزود: مردم استان کرمانشاه و دیالی عراق جدای از حدود مرزی سال‌های سال به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده‌اند و شاید مردم ۲ کشور با یکدیگر دارای رابطه خویشاوندی نیز باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظهور پدیده داعش طی سال‌های گذشته در کشور عراق و حتی در مناطق مرزی استان دیالی، تصریح کرد: تمام مردم منطقه تحت تأثیر جنایات این گروه تکفیری قرار گرفتند که البته مورد حمایت استکبار جهانی بود و مورد رنج مردم شد.

صحرایی بیان کرد: اشتراکات دینی مردم ایران و عراق و حس انسان دوستانه مردم ایران سبب شد که جمهوری اسلامی ایران به کمک مردم بیاید و نقشه‌های استکبار جهانی برای دست درازی به کشورها را خنثی کند و البته این مهم با تلاش رزمندگان و مجاهدین در جبهه مقاومت حاصل شد.

وی ادامه داد: اگرچه هسته اصلی و بسیاری از اعضای گروه تکفیری داعش از بین رفته است اما خطر هم اکنون وجود دارد و در زمان حال باید تلاش کنیم سطح روابط ۲ کشور شامل سیاسی، اقتصادی و امنیتی را بیش از گذشته افزایش دهیم و کاستی‌های به وجود آمده را جبران کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اربعین مهم‌ترین حادثه بین ۲ کشور است، گفت: علاوه بر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی، اربعین و تردد زوار می‌تواند توسعه همه جانبه روابط را به همراه داشته باشد زیرا اربعین تبدیل به یک رویداد جهانی شده است.

صحرایی خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی و هماهنگی بین مسئولان ۲ کشور زمینه را برای اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی و گسترش مبادلات مرزی را فراهم کنیم تا مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

صحرایی با بیان اینکه مراسم اربعین تا ۱۵ سال آینده در فصل گرما برگزار خواهد شد خواستار ایجاد زیرساخت‌های مرزی در مرز خسروی و منذریه عراق شد و همچنین از طرف عراقی درخواست کرد هماهنگی لازم برای ۲۴ ساعته شدن مرز منذریه و خسروی و تردد زوار در شب انجام شود.

وی عنوان کرد: در بازدیدی که هفته گذشته از مرز خسروی انجام گرفت طرح‌های مهمی در حوزه زیرساختی در پایانه مرزی خسروی در حال انجام است و به مسئولان مرزی منذریه نیز پیشنهاد تعریض مبادی ورودی و خروجی داده شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر