به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جهانگیر جوانمرد پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ثبت اسناد رسمی در اردبیل، اظهار کرد: کاتب بالعدل بودن وظیفه سنگین و خطیر است و باید در کنار عدالت، امانت نیز در امور ثبتی مورد توجه قرار گیرد. وی به جایگاه و اعتبار فعالان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جهانگیر جوانمرد پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ثبت اسناد رسمی در اردبیل، اظهار کرد: کاتب بالعدل بودن وظیفه سنگین و خطیر است و باید در کنار عدالت، امانت نیز در امور ثبتی مورد توجه قرار گیرد.

وی به جایگاه و اعتبار فعالان و سران ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: اگر امروز پلیس در صدور سند رسمی خودرو ورود پیدا کرده و یا مباحث حاشیه‌ای برای سردفتران رقم می‌خورد، باید این اتفاقات را درست تحلیل کرده و علل و عوامل آن را به خوبی درک کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ما باید بدانیم که چرا امروز تنظیم سند را به پلیس داده‌اند و یا در طرح الزام برخی موارد حاشیه‌ای مطرح شده است.

جوانمرد ضرورت اعتلای جایگاه ثبت اسناد رسمی را در کنار پاکدستی سردفتران و دفتریاران یادآور شد و افزود: ما باید این اعتبار و جایگاه را اعتلا بخشیده و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا سردفتران بتوانند به معنای واقعی کاتب بالعدل بوده و بتوانند وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کاتب بالعدل بودن به این است که طرفین باید به مسائل آگاه بوده و سنگینی این وظیفه و رسالت مهم را درک و نسبت به انجام تعهدات وفادار باشند.

جوانمرد اضافه کرد: در کنار آثار حقوقی این امر، در توافق طرفین در سند باید تمام موارد ذکر شده و تنظیم سند به شکل درست و واقع‌بینانه انجام شود.

وی با اظهار تأسف از صدور اسناد وکالتی مکرر در طرح نهضت ملی مسکن و خرید و فروش‌های غیرقانونی در این زمینه بیان کرد: باید پیشگیری از وقوع جرم را در این حوزه جدی گرفته و اجازه ندهیم تا برخی ایرادات و اشکالات در آینده در این حوزه آسیب‌هایی را به همراه بیاورد.

معاون دادگستری استان اردبیل ضرورت ارتقای فرهنگ مشاوره را در بین دفتریاران یادآور شد و ادامه داد: ما آمادگی داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی در این حوزه به شایستگی عمل کرده و ضرورت صدور سند رسمی را با حفظ قوانین و مقررات حوزه ساخت و صدور پایان کار در نظر بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم از سردفتران و دفتریاران پیشکسوت و نمونه استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر