به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلیم‌الله وثوقی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در دو ماهه گذشته بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلیم‌الله وثوقی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در دو ماهه گذشته بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم.

وی افزود: عمده کالاهای صادر شده در مدت یاد شده نمک، شیشه، کاشی، انواع فلفل، میلگرد، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی و بادمجان بوده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به واردات بیش از ۴ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار توسط ۲۲۸ دستگاه کامیون گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع کاغذ، آبمیوه، الیاف مصنوعی، نخ و جو بوده که ۷۵ درصد آن توسط کامیون ایرانی انجام شده است.

وثوقی به افزایش ۱۳۴ درصدی واردات کالا از مرز بیله سوار در دو ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در دو ماهه گذشته ۹۱ هزار و۸۴۷ تن کالا از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کالا توسط ۴ هزار و۱۴۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده که ۵۲ درصد از کالاها توسط کامیون ایرانی ،۴۱ درصد توسط کامیون آذربایجان و ۷ درصد نیز توسط کامیون‌های ترکیه و سایر ملت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر