به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم فوتبال امید ایران که در مسیر کسب سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دارد، در چارچوب مرحله نخست رقابت‌های انتخابی این بازی‌ها امروز سه شنبه به مصاف ازبکستان رفت. دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ازبکستان از گروه H مرحله نخست انتخابی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم فوتبال امید ایران که در مسیر کسب سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دارد، در چارچوب مرحله نخست رقابت‌های انتخابی این بازی‌ها امروز سه شنبه به مصاف ازبکستان رفت.

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ازبکستان از گروه H مرحله نخست انتخابی المپیک از ساعت ۱۷:۳۰ در تاشکند آغاز شد که طی آن ملی پوشان فوتبال امید کشورمان با نتیجه یک بر صفر برابر حریف میزبان خود متحمل شکست شدند.

با این شکست، تیم فوتبال ایران از صدرنشینی گروه و صعود مستقیم به مرحله دوم انتخابی المپیک بازماند.

شکست امیدها در دیدار سرنوشت‌ساز با ازبک‌ها/المپیک دورتر شد

تساوی دو تیم در نیمه نخست

رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال امید از ترکیب محمدرضا خالد آبادی، محمدامین حزباوی، سامان تورانیان، حسین گودرزی، محمدجواد حسین نژاد، الهیار صیادمنش، یاسین سلمانی، امیر جعفری، محمد قربانی، علی پوردارا، محمدرضا بردبار برای آغاز دیدار برابر ازبکستان استفاده کرد.

نیمه نخست دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان با وجود حملاتی که دو تیم روی دروازه یکدیگر طراحی کردند، بدون گل مساوی به پایان رسید.

کارت زرد داور به «حسینوف»، امیر جعفری و محمدامین حزباوی از اتفاقات مهم این نیمه بود.

شکست در نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ازبکستان و در دقیقه ۴۷، محمد هاشم نژاد موفق به باز کردن دروازه حریف شد اما این گل توسط داور آفساید اعلام شد. بلافاصله بعد از این گل، «فیض الایف» با پاس گل «حسینوف» ازبک‌ها را یک بر صفر پیش انداخت. آنها در ادامه هم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی دوباره داشتند اما دروازه ایران با خوش شانسی بسته ماند.

یاسین سلمانی، محمدرضا بردبار از بازیکنانی بودند که در نیمه دوم کارت زرد گرفتند.

شکست امیدها در دیدار سرنوشت‌ساز با ازبک‌ها/المپیک دورتر شد

ایران از صعود بازماند

دو تیم ایران و ازبکستان در حالی رو در روی هم قرار گرفتند که دو بازی قبلی خود مقابل هنگ کنگ و افغانستان را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. بدین ترتیب ازبک ها به واسطه برتری برابر ایران با ۹ امتیاز کامل صدرنشین گروه H شدند و به طور مستقیم به مرحله دوم انتخابی المپیک راه یافتند.

ایران با متحمل این شکست در رده دوم گروه خود ایستاد و برای صعود به مرحله دوم انتخابی المپیک باید منتظر تعیین تکلیف تیم‌های دوم سایر گروه‌ها باشد.

تیم‌های فوتبال امید در مرحله اول انتخابی در ۱۱ گروه قرار گرفته‌اند که از هر گروه تیم اول به طور مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی خواهد شد و چهار تیم برتر دوم نیز به این جمع اضافه خواهند شد تا در کنار قطر میزبان ۱۶ تیم مرحله پایانی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تشکیل دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر