به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یحیی نجار قابل عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره هیوا در شهرستان گیوی با بیان اینکه شهرستان کوثر به عنوان یکی از باغ‌شهرهای استان اردبیل ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری طبیعی دارد، اظهار کرد: شهر «گیوی» روز جمعه ۵ آبان ماه در محل پارک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یحیی نجار قابل عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره هیوا در شهرستان گیوی با بیان اینکه شهرستان کوثر به عنوان یکی از باغ‌شهرهای استان اردبیل ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری طبیعی دارد، اظهار کرد: شهر «گیوی» روز جمعه ۵ آبان ماه در محل پارک فدک میزبان چهارمین جشنواره هیوا خواهد بود.

وی بیان کرد: «به» تولیدی در این شهرستان از مرغوب‌ترین انواع به بوده که برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بوده و تلاش می‌کنیم در این زمینه بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: میوه هیوا (به) مهم‌ترین محصول کشاورزی منطقه جنوب استان بوده و برندسازی آن به عنوان یک قابلیت مهم گردشگری ضروری است.

نجار قابل به به ثبت رویدادهای گردشگری استان در فهرست رویدادهای ملی اشاره کرد و ادامه داد: دو جشنواره «هیوا» و «چمچه خاتون» که سابقه برگزاری آن‌ها به سال‌های قبل نیز برمی‌گردد از شهرستان کوثر در فهرست رویدادهای ملی گردشگری به ثبت رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از لغو برگزاری این جشنواره در روز جمعه هفته گذشته به دلیل مصادف شدن با حمله جنایت‌بار رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه، جمعه پیش رو به عنوان موعد برگزاری جشنواره هیوا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر