به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هاشم علایی صبح دوشنبه در بازدید از محل‌های پیشنهادی احداث شهرک انرژی خورشیدی اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه بین شرکت شهرک‌های صنعتی با استانداری اردبیل، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرک انرژی‌های خورشیدی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هاشم علایی صبح دوشنبه در بازدید از محل‌های پیشنهادی احداث شهرک انرژی خورشیدی اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه بین شرکت شهرک‌های صنعتی با استانداری اردبیل، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرک انرژی‌های خورشیدی در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این شهرک در راستای ترویج بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر و به منظور حمایت از مشارکت بخش خصوصی در تولید برق پاک احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: برای احداث شهرک انرژی خورشیدی چندین نقطه در استان اردبیل از سوی دستگاه‌های ذیربط شناسایی و معرفی شده است که در صورت دارا بودن شرایط لازم بهترین مکان ممکن برای احداث آن انتخاب و تملک خواهد شد.

علایی تصریح کرد: پس از تملک اراضی مساعد و تأمین زیرساخت‌های لازم، نسبت به واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واجد شرایط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام می‌شود تا گامی مهم در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در استان برداشته شود.

وی توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را در تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند ضمن کاهش وابستگی به منابع فسیلی و حفظ محیط زیست، نیروی برق مطمئن و پایداری را در فواصل مختلف سال در اختیار صنعت استان قرار دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر