به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۹ خبرنگار در حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه به شهادت رسیدند. گفته شده که این تعداد برابر با ۴ درصد از مجموع خبرنگاران فعال در این باریکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۹ خبرنگار در حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

گفته شده که این تعداد برابر با ۴ درصد از مجموع خبرنگاران فعال در این باریکه است.

همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که ما خواهان حفاظت از جان غیرنظامیانی هستیم که در غزه به دام افتاده‌اند، چه کسانی که بخواهند از محل درگیری‌ها خارج شوند و چه در کسانی که بخواهند در محل درگیری‌ها باقی بمانند.

صلیب سرخ بین الملل تاکید کرده است که ما به شدت نگران شرایط ناامن تخلیه غیرنظامیان در نوار غزه هستیم.

به گفته صلیب سرخ بین الملل، منطقه جنوبی غزه برای پاسخگویی به نیازهای تعداد زیادی از آوارگان غزه مجهز نیست و بسیاری از آوارگان فلسطینی فاقد دسترسی به امکانات اولیه هستند.

صلیب سرخ بین المللی همچنین افزود که ۱۰۰ هزار آواره در غزه فاقد نیازهای ضروری زندگی هستند و وضعیت در غزه به سرعت در حال نزدیک شدن به یک فاجعه انسانی است.

از سوی دیگر، امیر قطر در تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا با او بر ضرورت آتش بس فوری، جلوگیری از ریختن بیشتر خون مردم غزه، حمایت از غیرنظامیان و گشودن دایمی گذرگاه رفح تاکید کرد.

در عین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر وزیر خارجه درباره اوضاع غزه و جنگ گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کر که دو طرف در این گفت‌وگو انتقال مجروحان به خارج و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی کردند.

«اسامه حمدان»، از رهبران حماس نیز در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار داشت که طرف اسرائیلی مانع آزادی اسرایش است.

وی بیان داشت که تا زمانی که توافق نهایی نشود نمی‌توان گفت که به قرارداد مبادله اسرا نزدیک و یا دور شده‌ایم.

این رهبر حماس تاکید کرد که متن توافق مبادله اسرا به شکلی که اهداف را محقق کند، نهایی نشده است و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که بر مقاومت و میانجیگران فشار روانی وارد کند.

ابوحمدان افزود که حکمرانی غزه فلسطینی خواهد بود و اجازه دخالت به هیچ طرف خارجی را نخواهیم داد و برادران ما در رام الله باید بدانند که همه مورد هجوم و هدف اشغالگران قرار داریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر