احمد خرم در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مشکلات متعددی که در حوزه بیمه‌ای گریبانگیر جامعه مهندسی است، ما را بر آن داشت تا شرکت کارگزاری بیمه مسئولیت مهندسان، تضمین کیفیت، بیمه عمر و حتی بیمه تکمیلی جامعه مهندسان را سر و سامان بدهیم. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد حق بیمه […]

احمد خرم در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مشکلات متعددی که در حوزه بیمه‌ای گریبانگیر جامعه مهندسی است، ما را بر آن داشت تا شرکت کارگزاری بیمه مسئولیت مهندسان، تضمین کیفیت، بیمه عمر و حتی بیمه تکمیلی جامعه مهندسان را سر و سامان بدهیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد حق بیمه از طریق صندوق مشترک تأمین شده و از سال ۱۴۰۲ دیگر پنج درصد ناظران دریافت نخواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این صندوق‌ها در استان‌ها فعالیت‌های بیمه‌ای و اقتصادی تقویت شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: تا دو هفته آینده فعالیت این صندوق در استان‌ها به صورت مشترک با همراهی جامعه مهندسان راه‌اندازی خواهد شد تا از سود و منفعت فعالیت این صندوق و کارگزاری‌ها خود اعضای جامعه مهندسی استفاده کنند.

خرم ضرورت تقویت صدور خدمات فنی، مهندسی را یادآور شد و افزود: کمیته اجرایی در این زمینه راه‌اندازی شده تا فعالیت‌ها در این بخش سر و سامان پیدا کند و ما بتوانیم به عنوان سازمانی خصوصی و در عین حال با مأموریت عمومی در حوزه اقتصادی نیز فعالیت‌های مثبت و سازنده‌ای را شاهد باشیم.

وی به موضوع تعارض و منافع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: قرار است به صورت کامل بخشنامه اخیر در این حوزه ملغی شود تا از ورود افراد متخصص به کارهای فنی و تخصصی جلوگیری نشود.

خرم از احصا بیش از ۲۵۰ مشکل جامعه مهندسان در سطح ملی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای حل این مشکلات با اولویت ۲۰ مشکل اساسی سازمان نظام مهندسی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایی را انجام داده تا بر اساس تعاریف قانونی بتوان از ظرفیت تشکل‌ها و صنوف در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر استفاده کرد.

وی به فعالیت ۱۸۹ تشکل فعال و همسو با اهداف نظام مهندسی به عنوان یک رویکرد اساسی اشاره کرد و گفت: ورود حرفه‌ای در این حوزه می‌تواند تا حد زیادی مشکلات و چالش‌ها را برطرف کند و قطعاً نقش جامعه مهندسی در طرح‌های توسعه‌ای کشور مهم و اثرگذار خواهد بود.

خرم حضور جامعه فنی و مهندسی را در تدوین برنامه پنج ساله هفتم، کمیسیون‌های زیربنایی، مدیریت بحران و شورای عالی معماری ضروری اعلام کرد و افزود: باید در تهیه و اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی نقش مهندسان ممتاز و شاخص در نظر گرفته شود که در این زمینه سعی بر ارتقا جایگاه جامعه مهندسان است.

وی همچنین در مورد تأمین طرح اقدام ملی مسکن برای مهندسان واجد شرایط تصریح کرد: در اکثر شهرها با تأمین زمین قرار است شهرک مهندسان عملیاتی و اجرایی شود که در استان اردبیل نیز با همراهی استاندار اردبیل قرار شد شهرک مهندسان اجرایی و عملیاتی شود.

خرم در مورد احداث خانه مهندسان در استان‌ها با هشت کاربری مشخص تفریحی، اقامتی، توریستی، ورزشی و… خاطر نشان کرد: در خود تهران ساختمان ۲۰ طبقه‌ای را به عنوان باشگاه مهندسان راه‌اندازی کردیم و تلاشمان بر استفاده خانواده‌های جامعه مهندسان از این امکانات است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به دارایی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته‌ای را فعال کردیم تا منابع جدید درآمدی این سازمان را احصا کرده و در کنار آن دفتر نظارت بر عملکرد، آموزش و نظام مهندسی نیز به سرعت راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع