به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشگین‌شهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با بیان اینکه آزادگان مورد امید و اعتماد این نظام هستند، اظهار کرد: آزادگان الماس‌های درخشان ملت بزرگ اسلامی هستند و زمانی که دشمنی در مقابل انقلاب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشگین‌شهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با بیان اینکه آزادگان مورد امید و اعتماد این نظام هستند، اظهار کرد: آزادگان الماس‌های درخشان ملت بزرگ اسلامی هستند و زمانی که دشمنی در مقابل انقلاب یا در مقابل نظام جمهوری اسلامی قد علم کند، اول کسی که باید مشت بر سینه او بزند، آزادگان خواهند بود چون آزاده بیشتر از همه، برای حفظ این نظام رنج کشیده است.

وی افزود: مبارزه با زمامداران و حکومت داران ظالم بر جامعه بشری یکی از اصالت‌های مهم انبیا الهی است که غرق در گناه و فساد و ظلم شده‌اند و نعمات الهی را به کفر تبدیل کرده‌اند و قوم خود را به طرف برزخی که هیچ نجاتی در آن نیست برده‌اند و انبیا الهی دقیقاً در مقابل این‌ها قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر ادامه داد: بعد از انبیا الهی یکی از اصالت‌های مهم همه امامان معصوم (ع) مبارزه با همین تباهی است و انبیا الهی این انسان‌ها را از تباهی نجات می‌دهند و راه سعادت و رستگاری را برای بشریت باز می‌کنند.

فعالیت‌های امام سجاد (ع) نهضت سیدالشهدا را ماندگار کرد

حجت‌الاسلام باوقار همچنین در ادامه با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) ۳۴ سال بعد از حادثه عاشورا عمر کرده است و سراسر درس مقاومت برای تمام شیعیان جهان بوده که اگر حرکت امام سجاد نبود هیچ آثاری از نهضت سیدالشهدا باقی نمی‌ماند و روح اسلام از بین می‌رفت.

وی شایسته‌ترین فعالیت امام سجاد مساله اخلاق یعنی تربیت نفس، اصلاح اخلاق اسلامی جامعه بشری و بازسازی اخلاقی جامعه عنوان کرد و گفت: بهترین مردم از فرمایش سیدالساجدین عمل به واجبات خداوند است و کسی که از چیزهایی که خدا حرام کرده است دوری کند با تقواترین و پاک‌ترین بندگان خدا است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در خصوص مناسبت‌های این هفته «ناو گروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران» نام برد و گفت: مقام معظم رهبری ضمن تقدیر و تشکر از عملیات بزرگ و باارزش و غرورآفرین ناو گروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی این حرکت را در نوع خود در تاریخ دریانوردی بی سابقه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام باوقار خاطرنشان کرد: اراده راسخ، اعتماد به نفس، دانش پیشرفته نظامی و مدیریت کارآمد و شجاعت و استقامت در برابر سختی‌ها از ویژگی‌های این دریانوردان دلاور است که موجب حضور امنیت ساز در اقیانوس‌های آرام و اطلس هستند.

وی با اشاره به سالروز پایان جنگ ۳۳ روزه لبنان با اسرائیل که به «یوم‌المقابله» نامگذاری شده است، گفت: وزیر خارجه آمریکا این جنگ را درد زایمان خاورمیانه دانسته است که در این جنگ شکست از آن اسرائیل شد و وعده پروردگار عالم برای پیروزی حق حتمی است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با انتقاد از مسئولین استانی در خصوص عدم تأمین آب پایدار شرب شهری خواستار اصلاح شبکه‌های پوسیده آب شرب و تصفیه خانه و راه حل مطمئن در بازه زمانی کوتاه‌تر به مردم شد و افزود: برخورد قاطع با بهره برداری غیرمجاز از آب پشت کنتور مطالبه اساسی مردم بوده و باید با ترک فعل‌ها برخورد قاطع انجام شود.

حجت‌الاسلام باوقار خاطرنشان کرد: با همت شورای تأمین از سوی وزارت نیرو یک صد میلیارد تومان برای آب شرب قول اختصاص داده شده که ضرورت دارد از سوی فرماندار پیگیری شود تا این بودجه محقق شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر