به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا صبری شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله مروج در اردبیل اظهار کرد: علما همواره در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی حرکت جهادگونه انجام داده و سعی کردند تا مسئولیت و مأموریت خود را در این عرصه به شایستگی نشان دهند. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا صبری شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله مروج در اردبیل اظهار کرد: علما همواره در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی حرکت جهادگونه انجام داده و سعی کردند تا مسئولیت و مأموریت خود را در این عرصه به شایستگی نشان دهند.

وی تصریح کرد: شخصیت بی‌نظیر آیت‌الله مروج در حفظ آبروی روحانیون و سلامت نفس زبانزد عام و خاص است و قطعاً امروز می‌تواند برای علما و روحانیون خط و مشی حقیقی باشد.

استاد حوزه علمیه اردبیل گفت: آیت‌الله مروج علاوه بر حضور در سنگر مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی، در دوران دفاع مقدس نیز در کنار سایر علما و روحانیون سعی کرد تا وظیفه خطیر خود را انجام داده و در این مسئولیت مهم نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام صبری افزود: این مجاهد نستوه بیش از ۲۰ سال سنگر نمایندگی امام راحل در سنگر امامت جمعه اردبیل حضور داشته و با حشر و نشری که با آحاد جامعه داشت، سعی کرد تا زمینه جلب اعتماد و اطمینان آنها را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این شخصیت وارسته در کنار صبر، تحمل، مهربانی و خیرخواهی، پدر معنوی اردبیلی‌ها به شمار می‌رود و قطعاً در سنگر دفاع از حریم اهل بیت و اسلام از هیچ تلاش و کوششی مضایقه نکرده است.

حجت‌الاسلام صبری اضافه کرد: در پیروی از مجاهدت علمای وارسته تاریخ معاصر این کشور، آیت‌الله مروج سعی کرد تا در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی به وظیفه خطیر خود عمل کرده و بتواند نقش‌آفرینی اصلی را در ابعاد مختلف انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه اردبیل از علما و روحانیون به عنوان حریم‌داران مرزهای اعتقادی و ارزشی جامعه یاد کرد و ادامه داد: هر چند امروز عده‌ای تلاش می‌کنند تا نقش علما و روحانیون را نقش‌آفرینی کم‌رنگ جلوه دهند اما قطعاً حضور علما در عرصه‌های مختلف بسیار ارزشمند و مهم است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر