به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، استاندار اردبیل شامگاه شنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی در اردبیل که با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مناسب است تا ما با تبیین و تشریح فعالیت‌های دولت خدمتگزار، کمبودها و نقصان‌ها را در تعامل و ارتباط با مردم بدانیم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، استاندار اردبیل شامگاه شنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی در اردبیل که با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مناسب است تا ما با تبیین و تشریح فعالیت‌های دولت خدمتگزار، کمبودها و نقصان‌ها را در تعامل و ارتباط با مردم بدانیم و برای حل این مشکلات گام‌های جدی برداریم.

سید حامد عاملی تصریح کرد: در این هفته در کنار ارزیابی از عملکرد مدیران و مسئولان، شایسته است تا شهدای دولت به ویژه شهید رجایی و باهنر به عنوان الگوی فعالیت‌ها و اقدامات مسئولان قرار گیرد تا به دور از اظهار ریا و تظاهر بتوان در مسیر پیشرفت و توسعه گام‌های جدی برداشت.

وی گفت: ما امروز باید از کارهای ظاهری و نمایشی پرهیز کرده و به معنای واقعی در حل مشکلات مردم گام‌های جدی را برداریم تا با نگاه علمی و کار و تلاش مستمر بتوان مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

استاندار اردبیل افزود: استان اردبیل در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارد و جز استان‌های کم برخوردار و محروم به حساب می‌آید و در دولت سیزدهم سعی بر این است تا جبران عقب‌ماندگی‌ها و نقصان گذشته را داشته باشیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به رغم همه این عقب‌ماندگی‌ها، این استان از ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل به ویژه در حوزه منابع انسانی بهره می‌برد که شایسته است بر اساس این شاخص‌ها در مسیر توسعه بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت گام‌های اساسی برداشته شود.

وی اضافه کرد: سرانه متوسط درآمد مردم این استان نصف سرانه درآمد مردم کشور است و ما برای حل این چالش و مشکلات باید از ظرفیت‌های استان به نحوی استفاده کنیم تا این توانمندی‌ها تبدیل به ثروت شود.

عاملی تولید ثروت را در همه ابعاد از رویکردها و برنامه‌ریزی‌های اساسی عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه گردشگری ما از نبود هتل پنج ستاره استاندارد بی‌بهره بودیم که امروز شاهد افتتاح هتل پنج ستاره در اردبیل به همت بخش خصوصی هستیم تا از این به بعد گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در این هتل پذیرش شوند.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذار این هتل پنج ستاره در ایجاد زیرساخت مناسب برای حضور گردشگران و مسافران بیان کرد: باید چنین مجموعه‌هایی توسعه پیدا کرده و زنجیره تولید ثروت را در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری تقویت کنیم.

عاملی به کاستی‌ها در حوزه زیرساختی به ویژه عقب‌ماندگی‌ها در حوزه بزرگراهی را یادآور شد و اظهار کرد: متوسط بزرگراه به راه اصلی در کشور ۲۴ درصد و در استان اردبیل ۱۱ درصد است که برای حل این مشکل باید بزرگراه شمال به جنوب این استان به سرعت تکمیل شود که در قطعات مختلف عملیات اجرایی در این حوزه در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار دسترسی به بزرگراه و اتصال به پایتخت ما به تکمیل راه آهن اردبیل – میانه امیدوار هستیم تا در سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این خط ریلی باشیم.

عاملی تجهیز فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد را به سیستم لایتینگ و راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی استان را از دیگر برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای برشمرد و گفت: در تأمین آب شرب شهرها و روستاها نیز در افق ۲۰ ساله برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و تا پایان امسال از ۴۵۴ روستایی که قرار است طرح آبرسانی به آنها اجرا شود، ۱۲۰ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اداری استان افزود: احداث ۶ پست ۶۳ کیلوولت، اجرای خط انتقال جدید گاز، توسعه شهرک‌های صنعتی و گلخانه‌ای و دهکده‌های توریستی از دیگر برنامه‌هایی است که در استان با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال دنبال می‌شود.

وی ضرورت توجه جدی به بخش معدن و اکتشاف و استخراج مواد معدنی ارزشمند را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سرانه فرهنگی استان اردبیل کمتر از هشت سانتیمتر مربع بوده در حالی که این سرانه در کشور ۲۰ سانتیمتر است.

عاملی اضافه کرد: ما انتظار داریم شعار دولت مردمی در قالب عدالت‌محوری در همه استان‌ها به ویژه استان کمتر توسعه یافته اردبیل تحقق پیدا کند تا ما بتوانیم در شاخص‌های مهم اقتصادی به روند توسعه واقعی دست پیدا کنیم.

استاندار اردبیل از مدیران و مسئولان استان خواست تا با تلاشی مضاعف در سنگر خدمت‌رسانی حاضر شده و عاقبت‌بخیری خود را در خدمت به مردم بدانند.

انتهای پیام/

منبع