سد کلاسر واقع در بخش مرکزی شهرستان گرمی یکی از پروژه های راکد استان اردبیل و به خواب رفته که در سال های اخیر نگاهها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش آذرمغان، این پروژه نیمه جان که بیش از ۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای آن هزینه شده است، اکنون بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز بلاتکلیف است و به باد فراموشی سپرده شده است.
سد مخزنی کلاسر که ساخت آن در سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار در مسیر حوزه رودخانه گرمی ‌چایی عملیاتی شد و بر اساس طرح مطالعاتی اعلام شده از سوی آب منطقه ای استان قرار بود، ۸۲۰ هکتار از اراضی منطقه را آبیاری کند.
مسئولان آب منطقه ای هم به دفعات مکرر از بازنگری در طرح مطالعه نیمه‌جان سد کله‌سر خبر می دهند و این درحالی است که آغاز عملیات اجرائی این سد باعث ایجاد انتظاراتی در میان اهالی شده و توقف آن هم موجبات نارضایتی عمومی گردیده است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان دلیل مهمترین دلیل متوقف شدن عملیات اجرایی این سد را پیدا شدن موادی مضر بنام گچ در حین ساخت در پی این سد عنوان می کند و از جایگزینی سدهای کوچک معیشتی در منطقه خبر می دهد.
دادستان عمومی و انقلاب گرمی هم از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده این سد خبر داد و افزود: علاوه براینکه به جد پیگیر آغاز عملیات جایگزینی این سد و تسریع در روند ساخت آن خواهیم بود در صورت مشاهده تخلفات مالی هم در حین رسیدگی به پرونده با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.