مجید کوهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان تا ظهر فردا نسبتاً پایدار است و پدیده‌ی قابل توجه طی مدت مذکور رخداد مه در برخی از نقاط استان خواهد بود. وی با اشاره به نفوذ سامانه‌ی بارشی فعال و فراگیری به استان […]

مجید کوهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان تا ظهر فردا نسبتاً پایدار است و پدیده‌ی قابل توجه طی مدت مذکور رخداد مه در برخی از نقاط استان خواهد بود.

وی با اشاره به نفوذ سامانه‌ی بارشی فعال و فراگیری به استان از عصر فردا گفت: این سامانه در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ و در کوهپایه‌ها و گردنه‌های کوهستانی استان بارش باران و برف و در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات بالاتر بارش برف توأم با کولاک برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: روز سه شنبه بارش‌ها شدیدتر خواهد بود و این سامانه بارشی ظهر روز چهارشنبه از استان خارج خواهد شد.

کوهی ادامه داد: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، احتمال خسارت به بخش کشاورزی، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر عمومی طی فعالیت سامانه بارشی مذکور دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه توجه به هشدار نارنجی شماره ۷۸ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه جو استان پایدار با آسمانی کمی تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: روز جمعه سامانه جدید بارشی به استان وارد می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر