رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: سالانه ۶۰ هزار مأموریت توسط همکاران اورژانس پیش بیمارستانی در سطح استان اردبیل انجام می‌شود.

مجید محمد غریبانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این خدمات اعم از فوریت‌های پزشکی در داخل شهر و بین جاده‌ای با حضور همکاران متخصص در این بخش انجام می‌شود که تلاش برای کمک به حادثه‌دیدگان و مصدومان است.

وی با بیان اینکه ۵۵ پایگاه شهری و جاده‌ای در سطح استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با تلاش نیروهای متخصص اورژانس پیش بیمارستانی زمان رسیدن همکاران ما بر بالین بیماران پایین‌تر از استانداردهای کشوری است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: احداث چهار پایگاه جدید در مناطق حادثه‌خیز استان جز برنامه‌های اورژانس است که این پایگاه‌ها در محورهای مواصلاتی سرچم، محور پارس‌آباد – مشگین‌شهر، موئیل در مشگین‌شهر و محورهای جنوبی استان اردبیل در حال احداث است.

غریبانی به راه‌اندازی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شماره چهار مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پایگاه زمان رسیدن سر بالین بیماران دو دقیقه کمتر خواهد شد و همکاران ما به سرعت و به محض دریافت اطلاعات در محل مورد نظر به حادثه‌دیدگان و بیماران ارائه خدمات می‌کنند.

وی فعالیت چهار پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده‌ای اورژانس را در مشگین‌شهر یادآور شد و خاطر نشان کرد: به ازای هر ۴۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای در این شهرستان یک پایگاه جاده‌ای اورژانس پیش بیمارستانی استقرار یافته و به حادثه‌دیدگان ارائه خدمات می‌کنند.

غریبانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا فوتی‌های زمان انتقال مصدومان به بیمارستان به حداقل برسد و ما در زمان مأموریت‌ها بتوانیم شرایط مناسبی را در ارائه خدمات تخصصی شاهد باشیم.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل به همایش مدیران مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در مشگین‌شهر و تجلیل از نیروهای فعال در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: مشگین‌شهر امروز میزبان این همایش استانی بود و تمام تلاش ما بر این است تا در شرایط کرونایی بهترین خدمات را به هموطنان در مجموعه پزشکی و بیمارستانی انجام دهیم.

انتهای پیام/