به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: در تحقق شعار سال در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، سعی بر این است تا تولید و اشتغال به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گرفته و واحدهای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: در تحقق شعار سال در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، سعی بر این است تا تولید و اشتغال به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گرفته و واحدهای تولیدی و صنعتی به جد تربیت شوند.

وی به فعالیت واحدهای صنعتی در حوزه صنایع ساختمان و رونق گرفتن این بخش اشاره کرد و گفت: با ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، امیدواریم در ابعاد مختلف صنایع مرتبط با ساخت و ساز و ساختمان مورد پشتیبانی و حمایت قرار گرفته و رونق مضاعف را در این بخش شاهد باشیم.

استاندار اردبیل فعالیت چندین کارخانه تولید رنگ، شیشه و سایر مصالح ساختمانی را یادآور شد و تصریح کرد: در بخش تولید رنگ ساختمانی و صنعتی با ظرفیت ۶ هزار تن و اشتغال ۱۷۰ نفر مجموعه‌ای مجهز راه‌اندازی شده و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بخشی از محصول صادر می‌شود.

عاملی افزود: در بخش تولید شیشه نیز سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع تولید شیشه ساختمانی با طراحی مناسب به اشتغال ۲۰ نفر انجام می‌شود تا فرصت خوبی برای تأمین نیازمندی داخلی و صادرات در این مجموعه‌ها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان امر ۳۲ واحد صنعتی و تولیدی در یک سال اخیر به چرخه تولید بازگشتند که قطعاً بازگشت آنها به چرخه تولید فرصت اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را فراهم کرده و زنجیره تولید را نیز تقویت کرده است.

عاملی عمده نیاز سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را به تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین تکمیل زنجیره تولید یادآور شد و اضافه کرد: ما در استان در بخش فولاد باید زنجیره کامل تولید فولاد تا آهن اسفنجی را مهیا کرده و در کنار آن به تقویت صنایع مرتبط و صادرات محصولات نیز کمک کنیم.

وی بیان کرد: در بخش صنایع غذایی نیز با توجه به توان استان در حوزه کشاورزی، به راحتی می‌توان از سرمایه‌گذاران و صنعتگران در این بخش دعوت کرده تا زمینه حرکت مؤثری را فراهم کنند.

عاملی همچنین در بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اظهار کرد: در این زمینه نیز چند مجموعه خدماتی با همکاری بخش خصوصی در حال اجراست که نوسازی و تجهیز خانه تاریخی صادقی و همچنین راه‌اندازی چند مجتمع اقامتی با آبگرم قیه‌سویی با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان این طرح‌ها و پروژه‌های بخش گردشگری راه‌اندازی و تا فصل تابستان بهره‌برداری از آنها را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل به نزدیکی تعطیلات عید فطر اشاره کرد و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی برای پذیرش میهمانان و مسافران در هفته آینده در نظر گرفته شده و اقدامات مؤثری را در میزبانی شایسته از آنها انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع