به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان حجت الاسلام عظیم اسدزاده صبح چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان نمین که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برگزار شد، مسئولیت پذیری بالا و عمل به قانون را شاخصه رفتاری علما و روحانیون عنوان کرد و گفت: در ایام کرونا تنها مکانی که به صورت دقیق و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان حجت الاسلام عظیم اسدزاده صبح چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان نمین که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برگزار شد، مسئولیت پذیری بالا و عمل به قانون را شاخصه رفتاری علما و روحانیون عنوان کرد و گفت: در ایام کرونا تنها مکانی که به صورت دقیق و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کرد مساجد بود و علما و روحانیون نیز از اقشار مسئولیت پذیر در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: دین اسلام به طور کامل و جامع به دست ما رسیده و زمان زیادی در ادوار گذشته متوجه عالمان دینی بود اکنون وظیفه ما است که از این هویت و ارزش ماندگار دینی حراست کنیم و با شیوه‌های نوین تبلیغی در جذب حداکثری جوانان تلاش کنیم.

امام جمعه نمین تأثیرگذاری جلسات حضور و منابر را از درصد بالای موفقیت برشمرد و خاطر نشان کرد: از گذشته تا کنون تبلیغ چهره به چهره بازدهی و تأثیر بالایی داشته و اکنون بعد از دو سال محدودیت کرونایی باید جلسات تبلیغی در مساجد و اماکن دینی با رونق بیش از پیش و با رعایت دستورت بهداشتی آغاز شود.

حجت الاسلام اسدزاده در خصوص برنامه‌های پیشنهادی ماه رمضان به اجرای مجالس سخنرانی توسط روحانیون در مناطق مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: منبر و موعظه باید در ماه رمضان در اولویت قرار گیرد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه و نیز برنامه ریزی برای پیشگیری از تهاجم فرهنگی دشمن با بهره گیری از آموزه‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

تبادل تجربیات و همکاری گسترده روحانیون عامل مؤثر توسعه تبلیغ دینی در جامعه

در ادامه حجت الاسلام یاور مرادی امام جمعه منطقه سنی نشین عنبران در سخنانی برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ را فرصتی برای تبادل تجربیات و افزایش تعامل و همکاری بین علما و روحانیون عنوان کرد و گفت: ماه رمضان از اهمیت بالایی در حوزه تبلیغی برخوردار است که باید با جدیت در بهره مندی از فرصت تبلیغی تلاش کنیم.

وی اهمیت موعظه و خطابه را در تبلیغ دینی مهم برشمرد و افزود: روحانیون در ماه رمضان اگر از ظرفیت منابر بی بهره بماند هم به خود، هم به دیانت و هم به منطقه خود ضربه زده که این امر صدمات جبران ناپذیری به حوزه فرهنگی و دینی وارد می‌کند.

امام جمعه عنبران، آتش به اختیار بودن در کلام مقام معظم رهبری را تکلیف مهم فعالان فرهنگی و تبلیغی عنوان کرد و گفت: بحث امروز جامعه ورود هجمه فرهنگی و فکری برای دین اسلام است که حضور عالمانه همراه با مطالعه متون معتبر در منابر و جلسات تبلیغی برای جذب مردم مخصوصاً جوانان ضروری است.

انتهای پیام/

منبع