به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم آغازین سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در اردبیل اظهار کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه توفیق الهی است که قطعاً طلاب در این عرصه باید اخلاص در عمل، توکل به خداوند و جدیت در امور تحصیلی و یادگیری را مورد توجه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم آغازین سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در اردبیل اظهار کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه توفیق الهی است که قطعاً طلاب در این عرصه باید اخلاص در عمل، توکل به خداوند و جدیت در امور تحصیلی و یادگیری را مورد توجه و تمرکز خود قرار دهند.

وی از طلبگی به عنوان درجه معنوی و شایستگی جهاد با نفس عنوان کرد و گفت: جوانان ما با حضور در حوزه‌های علمیه سعی می‌کنند تا به چنین آراستگی مزین باشند و قطعاً در کنار آن انتظار می‌رود، علما و روحانیون تهذیب نفس و علم و عمل را توأم با معنویت در پیش بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امروز شایسته‌ترین مرتبه علمی همان یادگیری علوم کاربردی و رفتاری است که می‌تواند زمینه‌ساز حرکت تحول‌آفرین در روحیه انسان‌ها در رسیدن به نقطه تکامل باشد.

آیت‌الله عاملی افزود: جوانان و نوجوانان ما با حضور در حوزه‌های علمیه علاقه‌مندی بیشتری را به تحصیل در این بخش نشان می‌دهند که امیدواریم اساتید حوزه زمینه آراستگی این جوانان و نوجوانان را به اخلاق و شایستگی‌های برتر فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید در حالی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علما و روحانیون آغاز می‌شود که عنصر اصلی برتری جمهوری اسلامی ایران در عرصه حاضر و آینده علم و تخصص است و قطعاً در مسیر توسعه و پیشرفت جوامع جهانی علم سلطان واقعی و عنصر برجستگی خواهد بود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: کشوری که به علم و عمل آراسته باشد، قطعاً در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران در دوران ستمشاهی از این نعمت و پیشرفت‌های آن محروم بود که به برکت انقلاب اسلامی در این چهار دهه پیشرفت‌های علمی روزافزونی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: ما باشد شاکر این تحولات علمی و پیشرفت‌ها در حوزه‌های فناوری‌های نوین باشیم چرا که امروز کشور ما تنه به تنه کشورهای غربی در حال پیشرفت و توسعه است و در این حوزه می‌تواند اهداف و زمینه‌های شایستگی خود را بیش از گذشته نشان دهد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در کنار علمی و یادگیری دانش و فناوری‌های جدید، باید آراستگی به تهذیب و اخلاق نیکو نیز مورد توجه قرار گیرد که هم در مدارس و هم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به چنین برنامه‌ریزی‌هایی نیاز داریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر