به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه یک تروریست تکفیری با انجام عملیاتی در تلاش بود تا با شلیک ۲۴۰ گلوله جمع کثیری از مردم نمازگزار شهر شیراز را ترور کند. حضور به‌موقع نیروهای امنیتی در این حادثه موجب شد این تروریست تنها ۱۱ تیر شلیک کرده و قبل از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه یک تروریست تکفیری با انجام عملیاتی در تلاش بود تا با شلیک ۲۴۰ گلوله جمع کثیری از مردم نمازگزار شهر شیراز را ترور کند.

حضور به‌موقع نیروهای امنیتی در این حادثه موجب شد این تروریست تنها ۱۱ تیر شلیک کرده و قبل از رسیدن به صفوف نماز جماعت در حرم شاه‌چراغ (ع) دستگیر شود.

دو تن از خادمان حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر از لحظات آغاز حمله تروریستی و حال و هوای حرم در آن زمان گفتند.

تلاش مردم برای کمک به یکدیگر

یکی از خدام حرم مظهر شاه‌چراغ (ع) در تشریح این حمله تروریستی گفت: در دفتر آمران به معروف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) بودم که از سمت باب المهدی سروصدایی بلند شد و همه همکاران برای آگاهی از علت این صدا بیرون آمدند.

وی اضافه کرد: نمی‌دانستم چه اتفاقی رخ‌داده است؛ اما شاهد بودیم که تمام مردم جیغ می‌زدند و به اطراف در حال دویدن بودند.

این خادم حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) افزود: همزمان با جیغ و دویدن مردم یکی از خدام آقا در کنار ایستگاه خادمان آقا ایستاد و از دهان و شکم او خون می‌آمد و برخی از افراد هم به کمک او شتافته و در تلاش بودند تا زمان رسیدن اورژانس از افزایش خون‌ریزی او جلوگیری کنند.

سرعت عمل نیروهای امنیتی تروریست را ناکام گذاشت

یکی دیگر از خادمان حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر در تشریح این حادثه تروریستی گفت: هنگام اذان مغرب به افق شیراز بود که باتوجه به فعالیت در دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در حال بستن درب و حرکت به سمت شبستان امام خمینی (ره) و اقامه نماز بودم که صدای جیغ و فریاد زائران توجه ام را جلب کرد.

وی افزود: دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی خواهران در حیاط قدیم صحن قرار دارد و رو به رو باب المهدی قرار گرفته است و شاهد بودم که برخی از نیروهای امنیتی چگونه و با چه سرعتی نسبت به دستگیری تروریست تکفیری اقدام کردند.

او گفت: در آن لحظه برای نعمت سلامتی که خداوند به‌تمامی زائران حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اعطا کرده بود پروردگار را ستایش کردم.

گفتنی است حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) شامگاه یکشنبه اتفاق افتاد و داعش نیز مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت البته در این حادثه چند نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) مجروح شدند که یک نفر از این افراد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر